Kjapt utvendig filter spørsmål

heisann har idag ett amtop 3335 filter. dette skal være 600liter i timen.
synst dette gir alt for dårlig effekt i mitt juvel rio 180.
hadde jeg merka stor forskjell om jeg bytta til ett på 1200liter i timen?
kjører nå det orginale invendige + det amtop filtret.
Det viktigste ved et filter er ikke hvor mange liter i timen den kan pumpe, men hvor mye filtermasse det er plass til. Jo mer filtermasse, jo flere bakterier som kan filtrere.
Reimers
heisann har idag ett amtop 3335 filter. dette skal være 600liter i timen. synst dette gir alt for dårlig effekt i mitt juvel rio 180. hadde jeg merka stor forskjell om jeg bytta til ett på 1200liter i timen? kjører nå det orginale invendige + det amtop filtret.


Hei,
Litt på siden kanskje, men vær klar over at den oppgitte gjennomstrømningskapasiteten gjelder uten filtermedium. Når du har fylt opp "bøtta" med filtermedium, blir literkapasiteten betydelig redusert.

Stephan
ok. da får jeg se etter ett som har større kapasitet til filtermasse.
noen som har noen gode tips till billige å bra store filter?
Plussmedlem
Bruker AT3338 i min 190 Trigon.... Enkelt og greit filter med grei kapasitet...
har sett på dette http://www.webzoo.no/default.pl?showProduct=1774&pageId=418
1200liter i timen og ett filtervolum på 12liter.
det bør da holde til ett juwel rio 180?
har ikke så forferdelig med fisk i det
Det er mer enn bra nok til en 180 liter.
da blir det å bestille ett slikt når man får inn litt mere penger
hvor høyt er karet ditt? jeg har lurt litt på å bestille meg ett slikt som dette til min 250 liter.



Trenger man enda mer filtrering kan man jo bruke ett til i andre hjørnet.
Blir ca 650 kr med porto.
Reimers
heisann har idag ett amtop 3335 filter. dette skal være 600liter i timen. synst dette gir alt for dårlig effekt i mitt juvel rio 180. hadde jeg merka stor forskjell om jeg bytta til ett på 1200liter i timen? kjører nå det orginale invendige + det amtop filtret.


600 liter i timen er det på tetratec ex600. Det har jeg i 54 literen min
Pumpe
Du kan oppgradere den innvendige pumpa du har, får bedre kapasitet på den. Det er kun pumpe du trenger,, koster 4-500 på webzoo. Jeg har en innvendig Juvel Jumbo pumpe, som ga 1000 liter, men med å øke pumpekapasitet til 1500 ble det ei annen pumpe. Selvfølgelig har jeg tilegg på utvendig pumpe)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap