Cory

Inaktiv bruker
I akvariumet er det 2 coryer Ho og en han.
MEN! Den ene er en Corydoras paleatus (Flekket pansermalle) den andre er en Corydoras aeneus (Metallpansermalle)
Disse kan vell ikke parre seg?

(Forklaring på at det er to forskjellige: Sviger mor kjøpte feil etter at en av de to flekkete pansermallene døde)
Inaktiv bruker
Noen som har peiling på dette?
Jeg har mine Paleatus sammens med andre cory arter uten at disse krysser seg.
Men jeg har disse i grupper på minimum 10 individer el mer pr art, slik at de har godt valg mellom flere av samme art.
Cory er en stimfisk og bør helst være sammens med flere enn bare 1 annen. Minimum 5-6 individer er og anbefale.

Vet ikke noe om hvorvidt Aeneus og Paleatus kan formere seg, men om de kan det så har de jo ingen annet valg enn å krysse seg hos deg siden du bare har en av hver.
Inaktiv bruker
Vet de er stimfisk. Men det er svigermor sine og hennes tank. (Hun har overfyllt den allerede så vil ikke ha mer i den nå.)
Skal kjøpe større kar når jeg har flytta inn i nyleiligheta Der blir det stor Corystim
Siden det bare er de to så er det mulighet for kryssing.
Inaktiv bruker
JAG
Siden det bare er de to så er det mulighet for kryssing.


Det hører veldig bra ut
Så for meg noen snodige missfostere :P
Tror du misforsto litt her ,han skriver at muligheten er stor siden de bare er to

Hva med å bytte ut en av de så det blir to av samme sort siden plassen ikke tillater flere?

Inaktiv bruker
Typisk :P Sånn er det med oss dyslektikere :S
Har vurdert det, har også diskutert det med svigemor (siden de her hennes.)
Ble et STERKT, NEI! :O
Håper ikke det blir smårollinger av dette :O
Du får i hvertfall passe på å ta vekk egg hvis det blir noen.
Men synes det er litt dumt at din svigermor ikke vil gå med på å bytte ut den ene
Hva med å selge de/gi de vekk eller levere begge tilbake til butikken?
Inaktiv bruker
JA, heldigvis har jeg jo 3 anctistrus som kommer til og snackse dem opp VELDIG fort.
De spiser som noen hester. (vokste 3 cm på en månte)
Pøh! Hun bryr seg ikke om mix, hun hadde tenkt og putte en Haimalle unge oppi.
De som blir 3M ;O
He he ,tror du må få henne inn på Akvaforum
Inaktiv bruker
Jeg skal prøve ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Berglind Sandaas
Reklame for plussmedlemskap