Hvor ofte slamsuge avføring?

Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne men siden jeg er ganske nybegynner så kommer den litt.

Hvor ofte skal man slamsuge et akvarium? Syns jeg gjør det nesten hver dag. I allefall på "forplassen". Ligger mye avføring der og det ser jo ikke pent ut.

Bare lurte på om dette var normalt?
Jeg slamsuger ved behov, kanskje en gang i uka/annen hver.

Hvordan pumpe har du? Jeg merker jeg må slamsuge oftere i det ene karet mitt fremfor det andre, for der har jeg en svakere pumpe, som ikke er like bra som den andre.

Om pumpa ikke er riktig størrelse/dårlig, kan det kanskje være en ide å bytte den ut.
Jeg tror ikke det er noe som er "normalt" her, det går vel mest på hvordan man selv vil ha det
Jeg slamsuger akvariene annenhver dag, bare fordi jeg liker at det ser rent og ryddig ut, men tror det holder fint med en gang i uka egentlig. Det kommer vel også an på hva slags fisk man har....maller f.eks. kan jo møkke ned hele akvariet på en dag :b
Okei for jeg har lys sand og da syns dritten så godt så jeg velger å ta det bort. Heldigvis er det bare på en plass. Fint for fiskene da. Får en bøtte vannbytte hver dag

Filteret er et tetratec ex 700 og skal holde til mitt kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap