Er de venner?

Har sett litt i de siste at den ene dvergguramien (hanne) min har "jaget" den andre (hunne). Når hun feks er i nærheten av han svømmer han fort etter henne og det ser ut som han jager henne. Er de ikke så gode venner eller er det noe de gjør om de har blitt et par?
Dette er helt vanlig, spesielt om han bygger skumrede. Da viser han seg for damen for å trigge eggproduksjon hos henne. Hannene kan bli ganske aggressive, så ha mye planter som hunnen kan gjemme seg i...
Hadde nylig det samme problemet her med mine perleguramier. Det var ganske heftig jaging i noen dager. Men bare jaging og hu gjemte seg godt bak ei rot og fikk fred. Skumredet oppløste seg og ble ingenting ut av det. Nå er de fredlige og koser seg sammen igjen.
Min hann dverggurami drepte hunnen han gikk med, selv med masse gjemmesteder. Beit av hu alt av finner og ga hu store sår på kroppen. Ville anbefalt 2 hunner pr hann for å avlaste hver enkelt hunn litt.
Mulig forskjellig fra fisk til fisk. Kjekt å ha et ekstra kar med mulighet til å flytte fisk hvis det er nødvendig.
Ja det er det nok garantert Nå går min hann i den store tanken med blandt annet et jack dempsey par. Han er utrolig tøff, og står opp imot "businga" til Jackene. Svømmer rett mot de med følehornene rettet rett frem og "skremmer" de bort fra sitt område hehe.. og de respekterer det faktisk. Han spiser også mat fra hånden. Så mulig han er noe utover det vanlige tøff hehe. Han er i allefall en killer.. så at noen av de kan være det er i allefall sikkert, man må vel bare se ann sin fisk tror jeg Men om den er hissig, så ville jeg satt den med flere hunner
Tilfeldig bekjentskap
© Patrik Edfors
Reklame for plussmedlemskap