Synkemat og skitten vann

Hei her kommer flere dumme spørsmål.

Etter at jeg fikk meg sand i stedet for grus så er det svært mye partikkler som svever rundt i vannet. En av årsakene er nok at jeg gir slike synkeplater til Cordyrasene mine. Dette er jo fryktelig kule fisker så jeg vil jo gjerne at de skal ha det bra!
Men hver gang disse platene kommer opp i karet så blir det vill baluba på bunnen, de enste fiskene som ikek kaster seg over dem er Codyrasene.
Dette gjør at det virvles opp masse sand og det som måtte være av bunnslam.

Spørsmålet mitt er derfor om det er nødvendig med dette bunnforet?
For
Våre corryer nyttiggjør seg av samme foret som våre andre fisker. Du trenger nok ikke bruke det foret du har. Helt klart er det hvis man har fin sand i bunnen av akvariet, så blir det mer "sandstorm" av det. Corryer liker i tilegg å grave i sanda.
Plussmedlem
Har du veldig fin kornstørrelse på sanden, ettersom at den virvles opp? Når det gjelder slammet; hvor stort er akvariet ditt, og hva slags filter bruker du? Har du ikke kraftig nok filter kan det være en grunn.

Coryene trenger fôr de også, men du mener altså at de andre fiskene spiser opp alt, og at Coryene ikke kommer til? Prøv å legg nedi noe fôr en stund etter at du har skrudd av lyset i akvariet, da er det større sjanse for at også Coryene dine får i seg nok mat.

Hei!

Har et 180 L kar, pumpen er en Am-Top proffesional som skal akle opp til 350 L.
Sanden er den groveste av de man får kjøpt på Biltema
Finnes ikke dumme spørsmål, og ikke alt lar seg søke opp, men "partikler i vannet" har mange skrevet om allerede, kanskje du finner noe klokt der? Et tips er filtervatt på toppen i filteret. Blir litt oftere åpning av filteret, men det er verd bryderiet for meg.

...jeg ble jo litt nyskjerrig på hva du mater dem med jeg? Hvilket type fôr er det du gir dem? Siden dem går helt "bananas" altså?
Silje: Det heter Sinking Wafers fra Hikari Tropical. Selv mine majestetiske Scarlarer blir som gale og graver i sanden når disse kommer oppi karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap