Jeg vil suge til mest mulig info om diskus.

Hei. Som overskriften viser vil jeg ha litt info om diskus. Har lest nette grundig om denne fisken men nå vil jeg ha deres synpunkt.

-Hvordan fisker ambefalet dere til diskus?
-Hvordan planter ambefaler dere?
-Hvor ambefaler dere at jeg skal kjøpe diskus?
-Ambefaler dere noen typer diskus?

Håper ikke dette ble får mye men har lakt min elsk på denne fisken
Hei.
Hard core Discus folk vil vel nesten si at du bør ha dem alene. Jeg har discus i et selskapskar. Der går de sammen med Corydoras ( som gjør en fremragende jobb med å spise forrester og annet) en malle som tar alger, og en stim fisk. Kardinal tetra er en utrolig fin stimfisk i et Discur kar, men de blir mat etterhvert. Det kan derfor være lurt å se på tetraer som er litt større og som tåler varmen.

Planter: sverdplanter, cryptocoriner og valisineria funker fint. Sjekk ut Tropica.dk. De har en egen arikkel med planter og oppsett til Discus kar.

Hvor kjøper man? Tja, går du i en dyrebutikk får du friske fisk, men de har ofte fått litt lite mat i sine første levemnd, så de er små med store øyne. Kjøper du privat så bør du gjøre dette hos noe som du vet er seriøse på discus og som kan gi deg sykdomsfrie fisk. Det er et par impørtører som har spesialisert seg på Discus (du finner dem hvis du søker i annonser her på akvaforum). Jeg har aldrig kjøpt her, men har intrykk av at de er flinke og seriøse.

Hvilken type: jeg ville ikke begynt med vilt fangent ( jeg har litt for mye respekt for dem til å anbefale det). Man kan jo diskutere om Asia oppdretter eller Europeiske oppdrett er best. Det har jeg ingen formening om. Fargen er jo helt og holdent smak og behag.

Lykke til
Skal du kjøpe discus, så kjøp av noen som kan garantere at fisken er fri for gjellemark.
Hvis ikke du er glad i litt ekstra arbeid og har god tid.
Kjempe greier dere begge og takker så mye for tipsene
Foresten er det noen bra Norske bøker som er bra viten?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap