Hjelp alle fiskn er syke :(

hei har kommet hjem fra jobb nå og alle fiskene mine har fått svake farger og svømmer rarrt , når jeg drog på jobb igår kveld alle var friske hva skal jeg gjøre ????
Inaktiv bruker
lenge siden du slo på lyset?
Det kan være vannet.
Hvor stort er akvariumet og hvilke fisker?
lyset har vært slått av i 8 timer , det er 260 liters akvarie og skiftet halve vannet foe ei uke siden akurat
Etter at lyset har vært av en stund i mitt akvarie, pleier fargene å være svake når jeg skrur på lyset igjen. Og de svømmer rundt som om de er skikkelig trøtte en stund, og så blir alt normalt igjen
Men hold øye med de.
Hvis årsaken til at de svømmer rart ikke er at du nettopp har satt på lyset, kan det vøære lurt å se på mer grunnleggende ting med karet.

Du har en ganske kraftig belastning på filteret ditt med såpass mange fisk og dessuten flere som blir ganske store. Sølvhai og gibbiceps kommer til å trenge et kar som er tre ganger så stort som det du har nå.

Du må fortelle mer om akvariet ditt før noen kan gi mer utfyllende råd enn du allerede har fått: når ble det satt opp, når satte du inn fisk, hvilke vannverdier har du, hvor stort filter har du (type, innvendig, utvendig)?

Antagelig er det første du bør gjøre å skifte 30% vann i dag og hver dag fremover. Skaff deg dråpetester fra JBL for å teste vannet for ammoniakk, nitritt og pH. Les i Fiskebasen her på AF om de enkelte fiskene du har slik at du ser om det du har av vannverdier (pH, GH, temperatur) passer for alle fiskene.

takk for alle svarene jeg har fått det var en stor hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap