Farlig at de spiser døde fisker?

Huff, ser at det ligger en død otto på bunnen i akvariet. Og mens jeg leter etter hoven, har den gule sneglen kastet seg over stakkaren. Jeg vet ikke om det er farlig for ham å spise den døde fisken? Har siden søndag bare klart å telle tre ottoer, så jeg vet jo ikke om de er døde av sykdom, eller døde fordi de er så følsomme den første tiden. Eller om det er de samme 3 jeg teller ... Uansett så kan det vel ikke være bra å spise en fisk som kanskje er død av sykdom?

Eller er det naturens gang?

Tror jeg leter litt mer etter hoven jeg, og får fisket den opp, hvis den gule slipper taket da ..
Du bør fjerne død fisk så fort som mulig, den kan utgjøre smittefare for andre fisk og forurese kartet hvis den blir liggende lenge. Det er naturlig at fisk, snegler og reker spiser døde fisker, så det gjør ingenting om sneglen spiser litt.
Det er jo sant at det kan utgjøre smittefare, men dersom andre fisker går løs på den døde fisken med det samme er det som reget sunnhetstegn. (fisken er da ikke død av sykdom)
Så her hos oss lar vi fiskene lige en stund for og se hva som skjer.
Jeg plukket den opp jeg.

Men trist at sansynligvis de fleste ottoene er døde Har sett to i dag minus den døde.
Jeg vet ikke om den er død av stress, vannkvalitet, sykdom, eller vanlige otto plager.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap