Corydoras yngel

Jeg oppdaget til min store overraskelse at det var 2 yngler i selskaps karet mitt i dag. Den ene er ca 0,3mm og den andre 0,5 mm. Det er nesten umulig å få opp disse å legge over i nytt kar. Vil de bli spist opp? Jeg har 5 adolfoi,2 panda,5 sp black,1 guppy og en ancistrus sp.

Vet ikke hvem som har ynglet enda.

Hva spiser disse små? Siden jeg ikke får dem opp,vil de spise rester som havner på bunnen?

Jeg har MASSE planter og 1 stor rot,så håper de får gjemt seg bort.
Umulig å si om de står i faresonen for å bli spist, men ingen av de bunnlevende fiskene du nevner jakter på sine egne eller andres yngel. Det eneste er vel guppyen som kan utgjøre en fare. De kan spise reker på en hel cm, så da må man jo anta at fiskeyngel på noen få mm også kan gå med i dragsuget, dessverre. Jeg har sett voksne kirsebærreker bli spist av guppy.

Har du noe kar du kan flytte guppyen til, så er nok yngelen tryggere.
Ok vel,guppyen spiser ikke sine egne unger. Hun har 3 små unger som svømmer fritt uten problemer

Takk for svar mona. Har brukt artikkelen din som fasit =)
Hva spiser disse små? Siden jeg ikke får dem opp,vil de spise rester som havner på bunnen?
De vil vel spise det de finner.
Ikke overdriv fôringen selv om du har sett et par yngel, for overfôring dreper flere fisk og yngel enn sultefôring gjør

Gi gjerne litt frossentfôr også i blant, som røde mygglarver og cyklops.
Ok

Ang.Syklops, de får jeg ikke til å synke.

Hvor langt tid tar det før de detter på bunnen?

Jeg har vært å kjøpt yngelfor på tube,vil de spise det??
Er det frysetørket fôr på boks du har kjøpt, siden du ikke får det til å synke?

Om de spiser yngelfôret du har på tube, kan jeg dessverre ikke svare på, for jeg kan ikke vite hva du har kjøpt der "Yngelfôr på tube" kan være hva som helst.

Ikke glem det jeg nevnte om overfôring... du trenger ikke fôre to enslige yngel en masse spesialfôr. De har klart seg så langt på det andre fôret du gir vanligvis.
Vet ikke om det er frysetørket. De lå ihvertfall på butikkhyllen.
i følge butikken skulle de synke når de ble bløte nok. Men det skjer ikke.

Ang.tuben så er det mikro orm som er der. Men som du sier så har de nok allerede kost seg lenge med det de finner på bunnen
Jeg stusser litt over størrelsen. 0,3 mm?? Jeg har noen ganger fått yngel av Corydoras paleatus ("flekket pansermalle"), og de var over 2 mm da de var nyklekket. Altså 6-7-8 ganger så store som ditt yngel. Lyder for meg som noe annet enn Corydoras-yngel.

Stephan
Var litt kjapp med å skrive. Mente 3 mm takk for koreksjonen.
valtam
Var litt kjapp med å skrive. Mente 3 mm ;) takk for koreksjonen.

Da er jeg med!

Stephan
valtam
Vet ikke om det er frysetørket. De lå ihvertfall [B]på butikkhyllen[/B].

Nå er jeg 100% sikker på at det er frysetørket fôr du har der, ikke frossent

Frysetørket mat kan du glemme å gi til Corydoras, ettersom det flyter som en kork. Kjøp frossent ferskt fôr som f.eks. røde mygglarver. Det finner du i zoobutikkens fryser!

Frysetørket fôr er umulig å få til å synke, så med mindre du har andre fisk som spiser fra overflaten, så ikke mat med det. Det blir bare liggende og forurense.
Er ikke faren for å slamsuge opp disse små ganske stor?

Om man forer med mygglarver - blir da dette spist med en gang, eller vil det forurense vannet?

Hvor lang tid tar det før yngel blir 1 cm? uker eller måneder?

beklager jeg kupper tråden, men er interessert i emnet
Da er det på tide å prate litt her igjenn.

Noen som vet hvor lenge ynglene klarer seg uten mat før de dør??
Jeg har gitt dem mat,men er usikker på om de spiser.

Ynglene kom til verden på mandag. Har deretter latt dem sulte i 3 dager for å fjerne plumme sekken deres

Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap