Gjemmesteder for yngel?

Jeg postet tidligere en tråd om dette, men nå har jeg skaffet tre nye planter og lurer på om dette ser bedre ut for yngel? Og er det noen som vet om dette egentlig er flyteplanter? for jeg prøvde å ha de på bunnen, mn de bare flaut opp igjen, så jeg prøvde å feste de til steinen og rota jeg har i det..
Det var ikke så veldig tett beplantet riktig ennå, så du må nok gi plantene litt tid til å vokse til og bli frodige og bre seg litt. Når karet blir ordentlig tett beplantet gir det bedre ly og gjemmesteder for yngel.

Den høyeste i midten kan se ut som en javabregne. De festes ofte på mangroverøtter osv i akvariet, skal ikke plantes direkte i bunnlaget. Da kveles røttene deres lett etter en tid.

De tre andre plantene er stilkplanter, og for meg ser det ut som alle tre er like, dvs samme art...? Stemmer det, du som ser dem på nært hold? Stilkene deres vil danne røtter i bunnlaget etterhvert og da feste seg bedre. I starten uten utviklede røtter flyter sånne stilkplanter lett opp igjen, men man får bare ha tålmodighet og plante de igjen til de blir værende av seg selv.
Litt vanskelig å si utfra et avstands-bilde men jeg tror stilkplantene kan være Bacopa carolinia eller noe i nær slekt med den.
mona o
Det var ikke så veldig tett beplantet riktig ennå, så du må nok gi plantene litt tid til å vokse til og bli frodige og bre seg litt. Når karet blir ordentlig tett beplantet gir det bedre ly og gjemmesteder for yngel. Den høyeste i midten kan se ut som en [URLBLOCK1]. De festes ofte på mangroverøtter osv i akvariet, skal ikke plantes direkte i bunnlaget. Da kveles røttene deres lett etter en tid. De tre andre plantene er stilkplanter, og for meg ser det ut som alle tre er like, dvs samme art...? Stemmer det, du som ser dem på nært hold? Stilkene deres vil danne røtter i bunnlaget etterhvert og da feste seg bedre. I starten uten utviklede røtter flyter sånne stilkplanter lett opp igjen, men man får bare ha tålmodighet og plante de igjen til de blir værende av seg selv. Litt vanskelig å si utfra et avstands-bilde men jeg tror stilkplantene kan være [URLBLOCK2] eller noe i nær [URLBLOCK3] med den.

De tre er samme art ja, kjøpte de idag. og arten stemmer nok og, var ihvertfall noe slikt som sto på de .
Bacopaen er pen, og vokser fort.

Ville nok satt nedi flere planter for å lage det trygt og godt for yngel. Legg gjerne inn flere bilder. Og så kan du prøve å dele de tre Bacopa plantene, lirke de forsiktig fra hverandre, og plante ut ved siden av hverandre, så gjør de mer av seg

Tenk gjerne høye planter bak og på sidene, og lavere i midten og forran.

Og et tips til :
Pumpe og varmekolbe er ikke pent, så jeg ville samlet dem i hjørnet, og festet pumpen så den henger ordentlig (kan bruke en klesklype på ledningen over akvariet så den ikke sklir ned). Derfor så er det lurt å plante noe høyt forran. Kanskje javabregnen din kan stå forran?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap