Ledninger

Har plugget ledningene til akvariet i en skjøteledning. Mener å ha hørt at kontaktene skal høyere enn ledningene for at det ikke skal kunne komme vann i dem om det skjer noe. Men jeg får ikke satt dem høyere enn ledningene.. må jeg feste noe på dem i tilfelle det skulle skje noe?
Cluet er at du ikke vil ha vann inn i skjøtelendningen under noen som helst omstendighet. For å unngå det er det smart med en brett på ledningen med strikk e.l på veien ned slik at vannet drypper et annet sted enn på kontakten. Håper en eller annen som kan forklare dette på en mer forståelig måte iler til...
Så jeg kan bøye ledningene og sette en strikk rundt ? er litt redd for brudd i ledningene, men det går kanskje bra? Jeg har funnet en link til en måte å gjøre det på, men det er ikke mulig å få hengt opp skjøtekontaktene som på bildet.

http://electrical.about.com/od/electricalsafety/a/driploopsindoor.htm

takk for svar
En ledning fra akvarieutstyr som er plugget i en stikk-kontakt, skal ha en løkke eller bue som går nedenfor innplugget.
Dersom det renner vann fra karet og nedover ledningen, vil det følge løkken og dryppe ned fra den og ned på gulvet. Det renner ikke oppover igjen til selve stikk-kontakten. Fare avverget
Takk Mona, akkurat det jeg ville si ;o)
har ikke mulighet til å få den nedenfor da skjøteledningen ligger på gulvet fra før.. men kan jeg samle ledningene og lage en løkke med strikk?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap