Noen filter å anbefale til 200 liter akvarie .?

Har hatt det ca i 1,5 mnd. med endel fisk: levende fødere, ciklider, tetra, kampfisk.
Har utvendig eheim prof , vet ikke hvor gammelt det er, men ser at vannet går sakte igjennom slik at vannet ikke blir renset slik det skal.

Usikker på hva jeg skal gjøre med det, vurderer en innvendig evt i tillegg
evt eheim eller fluval eller unifilter power UV
eller nytt utvendig ..

Noen tips ??
Ser noen mener man bør ha 2 filter til et så pass stort kar .
Eg bruker Fluval 305 utvendig i min 222l, og er knallfornøyd Krystall klart vatn
Selv bruker jeg bare Eheim pumper.

Du trenger iallefall ikke 2 pumper til en 200 liter. Det finnes mange pumper som har mer en god nok pumpekapasitet til å filtere en 200 liter.


EHEIM professionel 3 serien er bra. Dyrt men bra, ikke minst svært stillegående. 2071 pumpa gir ca 950 liter/timen og gir effektiv filtrering av en 200 liter.

Wobbler
galaxy
Har utvendig eheim prof , vet ikke hvor gammelt det er, men ser at vannet går sakte igjennom slik at vannet ikke blir renset slik det skal. ........... Noen tips ?? Ser noen mener man bør ha 2 filter til et så pass stort kar .

Ser du har et utvendig Eheim filter, kan du sjekke hvilken modell det er og skrive det i tråden her? Oppunder lokket (på utsiden) eller under selve filteret skal det stå en hvit liten, firkantet klistrelapp med modellnavn og nummer.

Det skal i utgangspunktet holde med et utvendig filter til en 200 liter, men det kommer selvsagt helt an på modellen. Noen utvendige filtere er beregnet til små kar, og noen til store. Det kan hende modellen du har er beregnet til et kar som kanskje bare er halvparten av størrelsen.

Når renset du filteret sist? Det kan være mye "gørr" i det som sinker filteret, f.eks. rundt impelleren ("Propellen" som svirrer rundt i lokket). Dette er deler som også må renses forsiktig en gang i mellom (ikke så ofte).

Eheim filtere er topp kvalitet og det skal ikke være nødvendig med noe ekstra filter innvendig i karet, dersom du bare har rett modell til din akvariestørrelse.
Jeg bruker kun Eheim, ikke noe annet

Eheim Pro 2224 er mitt favorittfilter!
mona o
[QUOTE=galaxy]Har utvendig eheim prof , vet ikke hvor gammelt det er, men ser at vannet går sakte igjennom slik at vannet ikke blir renset slik det skal. ........... Noen tips ?? Ser noen mener man bør ha 2 filter til et så pass stort kar .

Ser du har et utvendig Eheim filter, kan du sjekke hvilken modell det er og skrive det i tråden her? Oppunder lokket (på utsiden) eller under selve filteret skal det stå en hvit liten, firkantet klistrelapp med modellnavn og nummer.

Det skal i utgangspunktet holde med et utvendig filter til en 200 liter, men det kommer selvsagt helt an på modellen. Noen utvendige filtere er beregnet til små kar, og noen til store. Det kan hende modellen du har er beregnet til et kar som kanskje bare er halvparten av størrelsen.

Når renset du filteret sist? Det kan være mye "gørr" i det som sinker filteret, f.eks. rundt impelleren ("Propellen" som svirrer rundt i lokket). Dette er deler som også må renses forsiktig en gang i mellom (ikke så ofte).

Eheim filtere er topp kvalitet og det skal ikke være nødvendig med noe ekstra filter innvendig i karet, dersom du bare har rett modell til din akvariestørrelse.
Jeg bruker kun Eheim, ikke noe annet

Eheim Pro 2224 er mitt favorittfilter!


Sjekket ut og fant ut det er eheim 2224 jeg har.

Videre så var det en knekk / bøy på sylinder i nedre skuff som skal føre vannet nedover slik at åpningene imellom de 2 sylindere ikke møttes slik de skulle, så dermed dårlig vanngjennomstrømming.
Har fått ny skuff og skiftet slanger og renset alle de andre delene, så nå strømmer vannet godt igjennom
galaxy
[QUOTE=mona o][QUOTE=galaxy]Har utvendig eheim prof , vet ikke hvor gammelt det er, men ser at vannet går sakte igjennom slik at vannet ikke blir renset slik det skal. ........... Noen tips ?? Ser noen mener man bør ha 2 filter til et så pass stort kar .

Ser du har et utvendig Eheim filter, kan du sjekke hvilken modell det er og skrive det i tråden her? Oppunder lokket (på utsiden) eller under selve filteret skal det stå en hvit liten, firkantet klistrelapp med modellnavn og nummer.

Det skal i utgangspunktet holde med et utvendig filter til en 200 liter, men det kommer selvsagt helt an på modellen. Noen utvendige filtere er beregnet til små kar, og noen til store. Det kan hende modellen du har er beregnet til et kar som kanskje bare er halvparten av størrelsen.

Når renset du filteret sist? Det kan være mye "gørr" i det som sinker filteret, f.eks. rundt impelleren ("Propellen" som svirrer rundt i lokket). Dette er deler som også må renses forsiktig en gang i mellom (ikke så ofte).

Eheim filtere er topp kvalitet og det skal ikke være nødvendig med noe ekstra filter innvendig i karet, dersom du bare har rett modell til din akvariestørrelse.
Jeg bruker kun Eheim, ikke noe annet

Eheim Pro 2224 er mitt favorittfilter!


Sjekket ut og fant ut det er eheim 2224 jeg har.

Videre så var det en knekk / bøy på sylinder i nedre skuff som skal føre vannet nedover slik at åpningene imellom de 2 sylindere ikke møttes slik de skulle, så dermed dårlig vanngjennomstrømming.
Har fått ny skuff og skiftet slanger og renset alle de andre delene, så nå strømmer vannet godt igjennom

Nå har pumpen blitt MYE svakere igjen og skjønner ikke hvorfor, ..... Har renset propell og filter.
Kan det være at jeg hadde i for mye plantenæring noe som gjorde at det ble mye alger som har lagt seg i slangene som var splitter nye ?
Tilfeldig bekjentskap
© Sigmund Hansen
Reklame for plussmedlemskap