Oppspiste planter..

Hei, jeg sliter veldig med at fiskene spiser opp plantene... Sverdplanta og javabregnene ser ut som sveitser ost :P Noen som har noe ide hva jeg burde gjøre?
Har Prakbotia, blågurami, gullbarbe, ryggsvømmer malle pluss litt småfisk som ikke spiser på plantene..
Har du vanlig Ancistrus, dvs algespisermalle? De kan spise hull i bladene på planter noen ganger, spesielt hvis kostholdet inneholder lite grønt ellers.

Ellers er det ingen typiske plantespisere av de du nevner. Det eneste kan være at praktbotiaen som i noen tilfeller kan få det for seg at de ikke liker planter, eller de ramponerer dem "bare for moro skyld"... Det er det dessverre ingenting å gjøre med.
Ja jeg har 3 ancistriuser som mulig kan spise på de.. er veldig kjedelig.. Men kan jo ikke akkuratt bytte planter hver uke for å ha friske fine planter hele tiden.. Men skal prøve gi dem mer grøntfor, noe du vil anbefale.. har gitt dem agurk 3dager i uken, å de spiser opp hele biten hver gang..
Mine maller får squash, det er veldig populært Eple og posthorn sneglene er også glade i planter om ikke de får noe annet å gnage på
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap