Guppy-yngel i konjakkglass?

I dag fant jeg min første guppy-yngel!! Ser ut til at det bare er en igjen.. Eller kanskje de bare er veldig flinke til å gjemme seg.
Uansett, jeg fanget den og puttet den i et stort konjakkglass foreløpig. Knuste litt flakfor og la det oppi.
Men hvor lenge kan den bo i glasset? Det blir vel kaldt oppi der også tenker jeg.. :O
Jeg ville satt den tilbake i karet. Stakkars...den kan umulig ha det bra i det glasset; svømme rundt i tiss, bæsj og flytende mat!

Det er mer vanlig at man gir yngel eget kar med god filtrering og tar noen ekstra vannbytter for å holde vannkvaliteten oppe. Det fôres jo gjerne en del mer i yngelkar enn i et vanlig kar, ettersom yngel trenger jevn tilføring av næring for å vokse
Sett den tilbake, og ikke driv dyreplageri. Det fôret du la oppi vil dessuten forurense vannet.
Ønsker du at flere yngel skal leve opp i akvariet ditt, legg litt mer penger i beplantningen. Flyteplanter og finbladete stilkplanter, massevis av det, vil fort skape en tett jungel som yngel kan stikke seg vekk i.

Jeg har hatt guppy, men har aldri gjort noe for å redde yngel. Jeg har kun sørget for nok planter i akvariene. Ut av 4 voksne guppyer endte jeg med 152 guppyer etter noen måneder med fri formering i et akvarium.... jeg løftet ikke en finger for å redde noen yngel, men likevel vokste det opp så enormt mange.

Dersom du bare sørger for nok planter, vil flere yngel enn du har plass til, leve opp.
Hei!
Den var ikke i glasset lenge. Tror beplantningen er ganske god, i allefall så jeg et par som gjemte seg godt blant bladene.
Hva med et "barnerom"? Et nett som sitter oppi akvariet? Vil det være skadelig for yngelen?
Eller skal jeg bare la dem være oppi akvariet sammen med de voksne guppyene?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap