Fortsatt mye lyd

Sliter fortsatt med det nye 190 l fra Ferplast...byttet pumpe i dag uten at det hjalp...lurte på om det bodde noen akvarister i nærheten av meg som enten hadde lyst til å komme å høre(kanskje jeg bare må leve med denne type av "støy")eller som jeg kunne besøke for å sammenligne og høre på hvor mye støy andre pumper gir fra seg...Bor i Lier,på vitbank nær kjellstad....
Du har sikkert laget en annen tråd om dette, for det var ikke lett å skjønne noe av denne i allfall... Hva er det som støyer? Utvendig pumpe, innvendig pumpe eller luftpumpe?

Mvh Glenn
Lyd
innvendig pumpe....sitter i et eget hus......
er det sån kar med plastramme osv? og er pumpa innebygd i lokket? vet vertfall at på jebo karet mitt var det ei voldsom during da den jekk via lokket, slik at det ble vibrasjoner i plasten, så bytta den ut med vandelig innvendig som ikke jekk via lokket da forsvant bråket.
viss det er ein vandelig innvendig du har vilken type da? merke osv..
Lyd
Ja det er liksom et komplett hus med pumpe,filter og varmekolbe....vibrerer liksom og lager en del støy...er det sånn at man liksom ikke skal høre pumpa gå i det hele tatt?
Man skal ikke høre filteret hvis man ikke er helt inntil glasset. noe during vil man da alltid høre. Jeg tror nesten jeg ville ha tatt vekk det filteret som er der og satt inn noe nytt.

i en 190 liter ville jeg absolutt ha valgt utvendig filter.
Lyd
OK,så du anbefaler utvendig pumpe...pga kapasitet?har hatt en del akvarier gjennom tidene,dog lenge siden..men mener bestemt jeg aldri har vært plaget med denne type durelyd..ser også at lysarmaturet lander oppå pumpehuset,uten at det gir mer eller mindre lyd etter jeg har prøvd litt fram og tilbake
Høres ut som det er noe galt med pumpa. Knekt aksling? Ubalansert impeller? Manglende gummifôring i en av endene på akslingen? En eller annen produksjonsfeil? Ikke godt å si. Plukk den i småbiter og se om du finner noe som ser feil ut, eventuelt returner den til selger. Stiller meg forøvrig bak forslaget om utvendig filter. Det er generelt en bedre løsning.
Jeg ville ha anbefalt en utvendig filter på den str kar ja. Av to grunner. Innvendige filter vil alltid bråke mer enn en utvendig er min mening. Samtidig har du et stort kar og den innvendige filteret er nesten garantert underdimesjonert for karet. Pakkeløsninger er sjeldent et godt alternativ. Alle kar over 100 l bør ha et utvendig filter. Mindre rengjøring, bedre gjennomstrømning og bedre vannkvalitet for fiskene dine. Så hvis du går for er utvendig filter så velg et som en dimensjonert for omtrent det dobbelte av de literne du har. Produsenter har en tendens til å lyve litt på filterkapasiteten

Det er godt mulig filteret ditt er defekt og derfor bråker. Hvorfor kan jeg ikke svare på men impellen er et godt sted å begynne.

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap