Bjørkeblader grener og røtter?

kan man ha bjørke blader og røtter og grener i akvariet? eller er det giftstoffer i bjørk? hvertfall vet noen om hvilke treslag man kan ha i akvariet og hvilken del? er veldig takknemlig for svar
Jeg bruker kvister fra eik og einer i et mallekar, og spesielt einekvister er godt egnet. Ferske kvister er bra hvis du har trespisende maller, da de gnager på barken. Det kan brukes kvister fra døde trær eller du kan tørke dem selv. Ferske kvister kan inneholde kvae og andre næringsstoffer. Det kan derfor oppstå et hvitt belegg på slike kvister i akvariet, men det har ikke hendt hos meg- i så fall har mallene spist det opp før jeg har oppdaget det.

Bjørk har jeg ingen erfaring med, men etter å ha lest denne artikkelen vil jeg gjerne prøve
Den artikkelen leste jeg også, og gikk ut og plukket løv fra bjørk. Tok bare helt brune, og tørka de godt. Har nå hatt litt av løvet i akvariene ca 1 mnd, og det ser ut til å gå helt fint. Har ikke så mye nedi, og har sjekket vannverdier. De har vært helt fine hele tida. Og fiskene liker det jo de.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap