Kan noen hjelpe meg? går disse fiskene godt sammen?

Jeg driver og kikker på akvarier nå. Jeg har lest at jeg bør ha litt størrelse, og ser etter et på 120 liter. Jeg har bestilt vanntester, og aquasafe så nå kikker jeg på fisker i påvente av akvariet. I min lokale dyrebutikk har jeg sett meg ut noen jeg synes var tøffe, men vet ikke om de går sammen, eller om de passer for en nybegynner. De jeg har lyst på heter : Platy, guppy, ancistrus, blind tetra, og glødelystetra. I grunnen har jeg lyst på noen få av alle typene men vet ikke om det går. De har mange typer tetra der av forskjellig farge, og jeg lurer også på om man bare kan blande vilt, så lenge det er en form for tetra.
Man kan blande tetra, men disse vil nok ikke stime sammen som en gjeng. dessuten så er min personlige mening at det kan bli rotete med flere typer tetra siden de bør minst være 10 stk per art.

Du kan søke opp alle disse fiskene i fiskebasen, platy og guppy bør du i allefall bare starte med en hann og to-tre hufisker per art. Siden disse formerer seg fort.

Sjekk vannverdinene som ph oh gh i krana di og gjør valg utifra hva slags vann du har.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap