Noen spm ang. yngel

Kjøpte meg 4 guppy på torsdag (3 huer og en han), mn var nok vertfall en av huene som var gravid når den kom, for nå har jeg sett vertfall 3 små i akvarie.
Men er så redd de vil bli spist, ser ut som de e kjappe og svømmer bort fra de ande fiskene.

Men tar det lang tid før de er så store av de er utenom faren for å bli spist? (har 1 dverggurami, 4 guppyer og 2 algespisere)

Er det greit nok å fôre de med flakfôr? (jeg knuser det godt før jeg har det oppi akvarie)
Jeg begynner med slutten; Levendefødere som Guppy kan godt fores med flakfor som er knust godt. Det går helt greit. Andre yngel kan kreve spesielt yngelfor den første tiden.

Det vil nok ta noen uker før de er utenfor fare (litt varierende med hvor mye mat de får i seg). Regelen er vell at fisk som passer i munnen på en annen fisk er et byttedyr. Fordelen hos deg er at hverken Guppy eller dverg Gurami er veldig store i munnen. En annen fordel er at med 3 hunner og en han vil det poppe ut yngel titt og ofte . Det vil overraske meg om ikke noen av dem vil leve opp. Hvis du har godt med planter og fine steder å gjemme seg så gir du dem større muligheter til å leve opp...

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap