Mat til kampfisk..

Heisann jeg lurte på om det gikk an å kjøpe tetra betta. Eller mygglarver på vanlig matbutikk? Har sett dem har vanlig fiskemat! Er kjedelig å dra langt til dyrebutikk hver gang!
Nei det får man ikke kjøpt i vanlig matbutikk. Det fôret man får i matbutikk er elendig kvalitet, bare søppel. Ikke kjøp det!

Og det er vel aldri kjedelig å dra en tur til en zoobutikk??? Den har jeg ikke hørt før. Å dra til zoobutikken er noe av det koseligste jeg gjør, for da tusler jeg rundt og ser på fisk og mangroverøtter, marsvin og fugler
Kjøp to eller tre bokser med fôr i slengen og samme med røde mygglarver hos zoobutikken når du først er der da, så "slipper" du å dra så ofte hvis det er plagsomt!
Hvis det er fire timer å kjøre til nærmeste akvariebutikk, slik det var for meg da jeg var tenåring, kan det være litt kjedelig. Men skal man ha akvarium, så er det enkelte ting man bare må gjøre.

Hvis reisen er uoverkommelig lang og kjedelig, kan du eventuelt ringe butikken og spørre om du kan kjøpe tørrfôr fra dem på postordre. Eller bruke en akvarie-nettbutikk.

Brukbart akvariefôr på vanlig matbutikk må du nok lete veldig lenge etter. Om en vanlig matbutikk mot formodning skulle ta inn kvalitetsfôr, er likevel sjansen stor for at det har gått ut på dato innen noen kjøper det.
Webzoo selger ocean nutrition betta (og betta pro). Jeg sendte en mail ang fraktpris (Siden 125kr frakt er dyrt for noe som koster ~40kr og veier 15 gram). De ordnet dette uten problem og totalpris ble ca 60-70 Kr

Jeg mater med dette, og røde mygglarver innimellom. Røde mygglarver kjøpes i dyrebutikk som du selv nevner
Kampfisk
Hvis det er fire timer å kjøre til nærmeste akvariebutikk, slik det var for meg da jeg var tenåring

Det er det ikke. Trådstarter bor i en bygd i Østfold som er en kort biltur fra Askim, som langt i fra er noe grisgrendt strøk, ja det er såpass sentralt at de både har kjøpesenter og zoobutikker

Men er det et stoooort problem å komme seg i en zoobutikk, så har vi jo masse fine nettbutikker da. Enkelt og greit.
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap