Ny pumpe/filter til 110 liter juwel

Hei!

Jeg skal nå rive ut pumpen og resten av dritt filteret som var med akvariet mitt da det overhodet ikke tar bort møkka i akvariet.


Hvilken innvendig pumpe er best av disse her:

[URL=http://webzoo.net/default.pl?showProduct=2580&pageId=554]http://webzoo.net/default.pl?showProduct=4619&pageId=554[/URL]





Om jeg skulle velge så ville jeg gått fro BioPower serien. Har brukt begge selv, og BioPower serien er min favoritt av disse.

Men hvorfor ikke gå for utvendig filter? F.eks. Eheim Classic 2213/15. Da får du jo mye større filtervolum enn ved bruk av innvendig filter.
Takk for svar. Er det store forskjeller mellom Biopower og Aquaball serien jeg har lagt ut her? Vil jeg trenge 2 stk filter eller klarer disse jobben helt fint?

Skulle gjerne hatt utvendig filter, men har en liten 3 åring som er glad i å prøve ut ting. Så tar ikke sjangsen på at det plutselig er oversvømmelse på gulvet når jeg snur ryggen til

Etter min mening bør man velge utvendig tønnefilter til alt over 100 liter når det kommer til akvarier.

Forslaget mitt til en 110 liter er Eheim 2224. Mitt favorittfilter, som jeg har valgt til mine 3 nye 98 litere.
valtam
Takk for svar. Er det store forskjeller mellom Biopower og Aquaball serien jeg har lagt ut her? Vil jeg trenge 2 stk filter eller klarer disse jobben helt fint? Skulle gjerne hatt utvendig filter, men har en liten 3 åring som er glad i å prøve ut ting. Så tar ikke sjangsen på at det plutselig er oversvømmelse på gulvet når jeg snur ryggen til :)


Som sagt så skulle jeg gjerne hatt utvendig filter,men tar ikke sjansen da 3 åringer er generelt glad i allt som heter ledninger osv.

Noen som vet om det er store forskjeller mellom biopower og aquaball serien? Tror det blir dem 2 som blir " best" til mitt 110 liter eller har Dere flere forslag?
Hva med Fluval U4? Kraftig innvendig filter med mulighet for utblås oppe, nede eller fordelt langs hele filteret.
I følge en melding jeg fannt her på forumet et sted, så var det enkelte som ikke anbefalte Fluval da disse hadde en tendens til å slutte å fungere.

Hvis du ikke har anledning til å benytte utvendig filter så ville jeg ha sett på HMF filter til dette karet, da får du godt filtervolum kontra standard innvendige filtre.

I ene 115l mitt brukte jeg to Biopower filtre før jeg gikk over til utvendig Eheim filter og nå i ettertid HMF filter pga plassmangel mellom akvariet og sofaen... Holder nok med ett BioPower men jeg ville være på den sikre siden... AquaBall synes jeg ble litt fort tett.

Men uansett er det mye oftere rengjøring av innvendige filtre kontra HMF og utvendige.
Tusen takk for svar


Unnskyld for mitt kanskje teite spørsmål, men jeg er jo bare nybegynner. Hva er HMF filter??
dette er hmf filter

har dette i 96L rekekaret og i 250L selskapskaret.
Takk for at du svarer så fort

Ble så jeg kjøpte Eheim Biopower 240. Håper og tror denne uansett er bedre en den standard løsningen fra juwel.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap