Hvor lenge klarer akvarie seg uten pumpe

hvor lenge klarer akvarie seg uten pumpe?
har et akvarie på 275l som jeg trenger pumpe til, hvor får jeg tak i billig pumpe?
Pumpe...
Går ut i fra du mener filter...Generelt er filteret akvariets ..hjerte..
kort fortalt:det skal bryte ned avfalls stoffer fra både fisk og planter(matrester)
til ett såpass stort kar er ett utvendig filter og anbefale....det har mye større kapasitet
til og filtrere både biologisk og mekanisk. I lengden vil det spare deg deg for mye ergelser-du skriver ikke noe om du allerede har fisk i karet...Det tar tid før ett filter er innkjørt (skal bygge opp ..gode,, bakterier i filter massen) Du kan finne ett godt brukt filter her på kjøp og salg/sjekke div nett butikker eller stikke en tur på Tam Alna(alnabru) uten og ville virke som en sær akvarist med java mose i barten anbefaler jeg deg og lese litt akvarie litteratur ,man får så mye igjen for det på lang sikt
Geir Danielsen
uten og ville virke som en sær akvarist med java mose i barten


He he. Utrolig bra utrykk
Jeg vil nok si at et akvarium ikke klarer seg noe særlig uten filter. Som nevnt over her kan man si at ett filter er som akvariets hjerte. Ser du bor på nannestad, da er det ikke altfor langt til lokalene til aquamanias.no.

Rimelige filtere der, og iogmed at du bor såpass nærme, kan du hente selv, og spare fraktutgifter.
Hvis du allerede har fisk i karet, husk å skifte vann veldig ofte fram til du får filteret på plass, og til det har vært i drift i minst 5-6 uker.
Roy Fredrik Pedersen
[QUOTE=Geir Danielsen] uten og ville virke som en sær akvarist med java mose i barten


He he. Utrolig bra utrykk


Kan ikke ta æren av og funnet det opp......Sitatet er rappet fra Holger Lockertsen
Men det e bra ja!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap