Internett vs dyrebutikk

Hei på du!

I dag var jeg i en dyrebutikk og fikk hjelp av en som jobbet der til å finne saker og ting.
Jeg syntes prisene var ganske høye i motsetning til prisene på internett.
Vi snakket litt om det i butikken og til slutt ordnet han meg samme pris som på nettet.
Sparte kanskje 3-400kr.

Hva foretrekker du/dere, dyrebutikk eller bare kjøpe online?
Har dere noen online sider å anbefale?
Blir online for min smak når det kommer til utstyr, er det noe jeg akutt trenger så blir det butikk. Bruker Aquamanias og Webzoo har kun hatt god erfaring med dem.
Det er veldig spørs om det er billigere på nett..
Jeg har vell ikke så mange sider i hodet mitt akkurat nå, men det er bare og søke på nettet på online fiskebutikker! ;D Men du fikk allefall en billigere pris!
Hva var det du kjøpte?
kjøpte soil,co2 natural plant system,varmekolbe,luftpumpe og rekefilter.

Kom totalt på 700kr. Så sparte noen hundrelapper der.
IAK
Det er veldig spørs om det er billigere på nett..

Det er det absolutt. Men det lønner seg selvsagt ikke punge ut med porto for en liten boks med fôr. Skal man først bestille noe på nett, bestiller man gjerne en del så det lønner seg å betale for portoen.

Men pris pr ting er generelt alltid billigere på nett. F.eks. en Tetra ph dråpetest. Koster 65 kr ca hos Aquamanias og Webzoo. På storsenterets zoobutikk her jeg bor, koster den 129,-kr..... en hårreisende forskjell på et og samme produkt! Dobbelt så mye!
For ikke å snakke om jäger varmekolbe, den koster 300 i min lokale butikk mot webzoo sin pris på 170 :0
Det må jo nesten være sånn, for det er veldig dyrt å drive butikk...
Ja, akkurat når det kommer til dråpe testene, så er de ekstremt mye dyrere i butikkene.
Sitter å skal bestille dråpe tester nå faktisk, hva bruker dere? Ser de selger sånn sett. Lønner det seg?
Settene lønner seg å kjøpe, no2, ph, gh, kh, co2 test er vel det viktigste vil jeg tru? Iallefall tetra sitt test sett med dem jeg har
Dyrebutikker er ofte svindyre, men noen ganger er prisene lik eller totalpris blir billigere grunnet fraktpris.

Kjøpte en aquaball 45L (husker ikke modelnr) for 319,- på en av Tromsøs minste akvariebutikker. Denne koster 294,- på webzoo + frakt.
Jeg handler det meste på nett. Med 174 kr i bompenger, + bensinpenger for å komme til nærmeste dyrebutikk ( som ikke akkurat har all verdens utvalg. JBL-tester f.eks vet de visst knapt hva er) Neste butikk, 16 mil tur- retur. Så for meg lønner det seg, selv med høy porto å handle på nett.
Kjøper det meste på internett, spesielt planter (enten nettbutikk eller private) det meste er jo billigere der - men jeg syns ikke det lønner seg med mindre jeg kjøper en god del ting pga porto.

er det noe jeg trenger der og da eller bare noe som er en OK pris på, da kjøper jeg i butikk.
Planter på nett ja.. da slipper du vel unna "giften" de blir påført i butikken,eller?
"Al naturale"

Noen sider å anbefale?
jeg skal aldrig kjøpe filter og lignendes utstyr på den lokale dyrebutikken.
hørte på pris på ett tetra-tec 1200ex filter og de skulle ha 3000
fikk samme på webzoo for 1490kr inkludert frakt
For meg er en av de "lokale" nettbutikken aquamanias, og får jeg tak i det jeg vil ha der (og det gjør jeg som regel), så handler jeg der. Dyktige reale ildsjeler skal taes vare på !

Eneste minuset med å hente varene selv er at jeg da ikke får pakke med smørbukk i...
Akvariekjelleren.no er absolutt å anbefale,har bestilt mye planter derfra
Samme test, men laaangt i fra samme pris.
Jeg har alltid vært litt skeptisk til hele ebay-greia. Men det siste året har jeg handlet nesten alt av tilbehør der.

Igår vant jeg ett luft-filter/svampe-filter til 0.01$ ! :]
link
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap