Flowerhorn

hei lurte på om noen hadde noe fakta på flaowerhorn finner ingenting på forumet om mat oppførsel å slikt om noen har erfaringer eller litt peiling hadde jeg vert utruli taknemlig for fakta om disse på forhond takk
Flowerhorn
jeg har hatt flowerhorn. Det er en stor fisk som skal gå sammen med andre ciklider, helst på samme str. plantefritt. Husk det er en menneske skapt fisk, noe som vi ikke liker her i Norge. I asia kan flowerhorn gå for 1000usd eller mere for en med perfekt topp og tegninger
"Fjernet tekst som kan oppfattes som brudd på norsk lov"
Så var det dette med å følge gjeldene retningslinjer på Akvaforum. Disse sier at Innlegg/tråder som handler om ulovlig dyre/fiskehold og ulovlig behandling av dyr/fisk iflg. gjeldende lovverk kan slettes/stenges uten varsel.

Og som "alle" vet er det ikke lovt å fôre med levende dyr jf dyrevelferdsloven.
Flowerhorn er en flott fisk!
Dette er en aggressiv ciklide, ja som er oppdrettet til spesielt å se spesiell ut. Holdes som regel alene og blir tam mot mennesker. Som par må hannen fjernes etter lek vis karret ikke er kjempestort
Innlegg fisk som vi i norge ikke liker: Vil si at ja den er oppdrettet av oss mennesker, slik som veldig mange andre populære arter.
Oppdrett av fisk og dyr med egenskap som vi ønsker gjøres! noen liker det og andre ikke. Vi har dyr som ikke kan gå eller fly fordi en ønsker kjøtt, hunder og katter som ja....
King Kamfa Flowerhorn er oppdrett for å se flott ut med finest mulig tegninger og har forvokst panne slik som flere "ordinære ciklider". (kanskje noe ekstremt), den har jakt instinkt, er svømmedyktig og formeringsdyktige uten hjelp fra oss. Siden den er så aggressiv og stor holdes den som oftest alene.
Mener selv at en ikke kan sammenligne oppdrette på denne arten i forhold til en del gullfisk, guppy, tetra, papegøye ciklide etc. som enten ikke kan svømme eller se.
Det er til og med mye fisk som er tattoovert eller sprøytet.
Til slutt så kan jeg si at jeg er eier av 4 flotte eksemplarer de får tørr, fryst og Innsekter eksempel mygglarver som for, samt planter som de kan spise av. De er bare 10 cm nå og har fått panne med flotte tegn på siden.
Har to i egne akvarier i forbindelse med vårt Buddhist altar. mens en går i selskaps karret, en i ciklide karret i påvente av eget alter i et annet hjem.

King Kamfa Flowerhorn
Noen i Norge som har oppdrettet King Kamfa Flowerhorn?
Kenneth Ytreland
hei lurte på om noen hadde noe fakta på flaowerhorn finner ingenting på forumet om mat oppførsel å slikt om noen har erfaringer eller litt peiling hadde jeg vert utruli taknemlig for fakta om disse :D på forhond takk :D

Det er mye bra info på nettet hvis du søker på Flowerhorn hissig ciklide jaa jeg har selv et nydelig eksemplar av Flowerhorn (hanne) som går i 900 Litern sammen med mange store Midasciklider og Red Devil Og en diger Pleco. :0) anbefaler Stort akvarium hvisdu skal prøve å holde annen art sammen med flowerhorn. Når Flowerhorn er små er de fredelige... Når de blir litt større begynner ofte problemene. Og d er uansett ingen garanti at d går bra i lag med andre. Jeg mater med røde mygg, Reker og ciklidesticks.. Og litt grønt :0)
Flowerhorn er en tøff fisk og tåler de fleste vann forhold , men det vil gjøre best i et akvarium der pH er nøytral eller litt basisk. Vann temperatur rundt 27-28 º C anbefales.
Metabolismen og fôrings vaner er lik som de andre store søramerikanske ciklider, og din Flowerhorn vil trenge mye energi og næringsstoffer for å holde sunn og utvikle seg i en god måte. Det er faktisk ganske vanskelig å over-mate en Flowerhorn. Den vil godta de fleste typer mat, og pellets er en god base.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap