- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Reker
Reker
Postet 17.12.11 kl 16:35
Av og til dauer de pga for kort tilvenning (bruk gjerne 2-4 timer) og de er også veldig følsom for feile/dårlige vannverdier eller så enkelt som diverse vanntilsetninger som vi akvarister gjerne tenker er sunne, men ikke alltid like sunt for rekene. Dette kan være alt fra algemiddel på planter, flytende plantenæring, jerntilsetning osv.
Postet 17.12.11 kl 16:49
Postet 17.12.11 kl 16:50
Ligger de på siden?
har du pirket borti dem?
Har du skjekket vannverdiene før du la dem oppi akvariumet?
Reker er veldig følsomme for endringer i vannverdier.
du er helt sikker på at de ikke har skiftet skall?
For den gikk jeg på en gang, trodde vifte reka min var død, men det var den ikke. Den hadde bare skiftet skall.
har du pirket borti dem?
Har du skjekket vannverdiene før du la dem oppi akvariumet?
Reker er veldig følsomme for endringer i vannverdier.
du er helt sikker på at de ikke har skiftet skall?
For den gikk jeg på en gang, trodde vifte reka min var død, men det var den ikke. Den hadde bare skiftet skall.
Postet 17.12.11 kl 16:51
hvor fort kan de skifte det skallet a :P.
vet ikke på vann verdiene . ossen får jeg skjekket?. har hatt bare et på 60 i 3 år stående med noen få fisk i . men fikk for ikke mange ukene siden et på 180 så tenkte jeg at jeg ville ha litt mere liv på bunnen
har pirket litt borti dem forsiktig. den ene er helt slapp den andre beveget litt på en ``arm`` kan hende jeg var ivri når jeg tok de oppi fulgte bare det som det sto på posen .
var veldig stilige dyr så kansje jeg må prøve igjen
takk for svar
vet ikke på vann verdiene . ossen får jeg skjekket?. har hatt bare et på 60 i 3 år stående med noen få fisk i . men fikk for ikke mange ukene siden et på 180 så tenkte jeg at jeg ville ha litt mere liv på bunnen
har pirket litt borti dem forsiktig. den ene er helt slapp den andre beveget litt på en ``arm`` kan hende jeg var ivri når jeg tok de oppi fulgte bare det som det sto på posen .
var veldig stilige dyr så kansje jeg må prøve igjen
takk for svar
Postet 17.12.11 kl 17:08
Inaktiv bruker
HER kan du lese hvordan du innfører reker i akvariet. Bedre lykke neste gang.
Postet 17.12.11 kl 17:14
Postet 17.12.11 kl 17:17
Postet 17.12.11 kl 17:26
Postet 17.12.11 kl 18:02