Hvilke filter skal jeg bruke til ukjent pumpe?

Hei!

Jeg har en pumpe den har samme fasong som fluval u3, men i motsetning til fluval er det bare plass til et filter. Filteret skal plasseres samme sted som vi kan plassere det blå filteret på en modifisert fluval. Hvis dere er litt usikker på hva jeg mener - se hvor det blå filteret er plassert her: http://akvaforum.no/text.cfm?id=1883

Problemet mitt er at jeg ikke aner hvilke filter jeg skal kjøpe til denne pumpen. Så hva sier dere, hvilke filter trenger jeg / er det beste å bruke?


Så enda et spørsmål. Jeg har en fluval u3 som er modifisert slik som nevnt i artikkelen. Jeg skal sette denne inn i et nytt akvarium. Jeg har allerede et innkjørt akvarie, så jeg tenker å skvise litt bakterier ut fra filteret i dette akvariet.

Hvordan går jeg frem her? er det bare å skvise litt på filterene og dyppe alle filterene fra fluval pumpen i dette? det er 2x svarte filter og 1 blått samt noe kullgreier.

ER det forresten noen fare å få nitritt i karet jeg tar bakterier fra, eller er det helt ubetydelig at jeg skviser litt bakterier ut av filteret ?

Inaktiv bruker
Prøv og legg ut et bilde kanskje noen som kjenner den igjen.
Har dessverre ikke kamera, men ser ut til at det står aquael 2 eller noe lignende på den.
Aquael 2 har jeg gode erfaringer med tror du skal klare å bruke en vanlig blåsvamp i denne.. Det er denne tenker jeg?

[External Image]
Stemmer!
Så det holder med en enkel blåsvamp?
Siden du har gode erfaringer med pumpen... hvor mange liters akvarie passer den til ?
Aquael fan 2 plus
I følge produsenten så er dette filter beregnet for 100-150l, altså 50-75l i virkeligheten. Produsentens infoside
Opp til 100 liter vil jeg si går greit, spørs på mengden fisk etc.. Jeg har brukt den i 112 liter med 10-15 fisk uten problemer...
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap