Kampfisk??

Jeg lurer på en ting..jeg var i en dyrebutikk her om dagen, jeg leter nemlig etter en lilla eller blå eplesnegle, men der så jeg de hadde små glass.. ja nesten som et dramglass/ølglass /liten blomstervase størrelse. Uten noe annet enn vann og en såkaldt kampfisk. Det sto et lite skilt ved siden av at det var en fin julegave, passet fint på stuebordet, trengte lite stell og krevde ikke mer enn dette. Å da lurer jeg, er det virkelig alt som skal til? et lite glass, vann og en kampfisk??? jeg syns så synd på de der de sto lina opp, stille var de og oppi der, så da må jeg spørre dere som kanskje har greie på dette... er dette virkelig riktig??? Selv har jeg kun et 60 l akvarie med fire platy og 6 guppy samt ei eplesnegle og sebrasnegle.. syns nesten dette er for mye i det karet.. hehe...
Nei, det er dyreplageri og bør anmeldes. Det kan du gjøre her.
da gjør jeg jammen det, for jeg syns det var rett og slett usmakelig... i såfall er ikke kampfisk no for meg.. fine å se på , men de så rett og slett deprimerte ut. Takk for svar
Ta kontakt med dyrevernet også.

Jeg ville aldri holdt kampfisk i mindre enn 20 liter, ett godt plantet kar,god filtrering og riktig temperatur.
Jeg tok med meg en av disse fiskene hjem. Han var en sammenklemt liten sak, mens nå har han en 30 liter. Skulle gjerne hatt større til han også men det ble som det ble pga plass.

Kampfisk er en nydelig liten fisk. Her i hus bor det to stk. Kåre som er en hissig liten djevel. Min heter Leif, han er en bedagelig liten skapning, som elsker å bli stryki over sløra sine, kommer svømmende med engang han ser meg og vil ha selskap.

Kampfisker har veldig lett for å bli passive. I allefall i en slik setting. Så det er rett og slett dyreplaieri i mine øyne.

Innen en uke etter at Leif kom i hus så hadde han virkelig blomstra opp. Fikk strekki på finnene og er nå den mest harmoniske fisken jeg har i hus.

Jeg har også hatt Leif i en tank med andre fisker, og det gikk veldig bra. Men nå bor han alene igjen
Bjørg Kråkemo
da gjør jeg jammen det, for jeg syns det var rett og slett usmakelig...

Fint å høre at noen bryr seg nok til å gjøre noe med det.

(Ikke sikkert at Mattilsynet vil løfte en finger, men det får være deres sak. Du har i hvert fall gjort din «borgerplikt».)
Kampfisk
[QUOTE=Bjørg Kråkemo]da gjør jeg jammen det, for jeg syns det var rett og slett usmakelig...

Fint å høre at noen bryr seg nok til å gjøre noe med det.

(Ikke sikkert at Mattilsynet vil løfte en finger, men det får være deres sak. Du har i hvert fall gjort din «borgerplikt».)

Ja jeg sente inn skjema så får man se hva de gjør... er en butikk som ikke er så langt unna, så tenkte jeg skal kikke innom der når jeg er forbi evt ta bilder og bombardere matilsynet med rapporteringer til de gjør noe
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap