Bytte vann! :s (hjelp!)

Jeg har nettopp skriftet vann.. Har sånn sirka 40 liter vann der fra før av, og nå har eg akkurat byttet 10 liter, men sånn støvsuger som man kaller det
I alle fall, skal jeg ha i noe Salt noe GH eller PH salt.. ? Skal jeg ha i AquaSafe eller Tetravital..? Har 6 nye fisker jeg kjøpte i sted i en pose i akvariet som ligger å dupper.
Men er det noe mere jeg skal gjøre eller noe jeg ikke skal gjøre??
Hjelp!
Jeg trenger veldig hjelp her! Fint om noen kunne svare!
du trenge ikke jøre noe bare slepp de oppi, men du burde jo fylle me og måle ph og no3 fram øve
Ja men jeg har ikke testesett ?? Må kjøre en time for og komme til nermeste dyrebutikk... ?
Hvor lenge har du hatt akvariet ditt? Du bør skaffe deg testsett for PH, GH, NItritt, det er de viktigste. Dråpetester er best. Ikke tilsett salt. Det er et ferskvannsakvarium du har vel. Ta å sjekk hvilke vannverdier det er på kranvannet ditt. Så bør du egentlig kjøpe fisker ut fra det. Det er viktig at fiskene får gå i de vannverdiene som de er vant med.
Ta kontakt med kommunen og forhør deg om de tilsetter klor i vannet. Gjør de det kan du fikse det på to måter, den ene er å mellomlagre vannet over natten eller tilsette aqua safe.
Hvilke fisker har du nå kjøpt?
Testsett får du også kjøpt på nettbutikker og de leverer raskt. Du bare må teste vannet for å sjekke at vannet er friskt. Hvis ikke kan det fort bli mange fiskedødsfall hos deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap