Hvit "prikk" med 5 armer - hva er det?

Hva er det til venstre for sulla, nedenfor reka. Altså den hvite prikkegreia med 5 "armer" som er klistra til glasset? Vet hverken hva jeg skal søke på (prøvd "hvit prikk med fem armer" uten resultat), eller hvor poste dette siden jeg ikke har en anelse. Håper det er banalt, enkelt og helt ufarlig.

Inaktiv bruker
Aner ikke hva det er eller kan være, :P men den var stilig. Minner meg om en sjøstjerne. ;P
Søk på hydra da finner du noe om det du har


RHD
Og skulle du få veldig lyst til å bli kvitt dem (hvilket jeg ville fordi yngel i karet vred seg da de ble stukket av disse her) er det først og fremst godt renhold som gjelder. De vil nok ikke plage snegler, men for rekeyngel er det ikke spesielt bra, de er mat for Hydra. Det står en god artikkel på PlanetInverts...

Mitt kar var et yngelakvarium som uansett skulle ned (blir lett overforing når man har småfolk i hus), tok ut yngelen og vasket resten grundig i varmt vann. Utyskene tåler ikke over 41 grader...
Fart66
Søk på hydra da finner du noe om det du har :)


Aah, hjertelig. Tror jeg overfôrer deluxe. Det er i et reke/sneglekar hvor jeg og har fått planarier. Bra jeg snart skal bort en uke så de får nøye seg med å gnage på et catappablad.

Fant bl.a denne linken i en tråd her inne da jeg nå søkte på hydra, men tror jeg skraper de vekk og minsker fôring først for å se om det minker/forsvinner. Forøvrig en del bra lesning her og. Takk
Linda W
Og skulle du få veldig lyst til å bli kvitt dem (hvilket jeg ville fordi yngel i karet vred seg da de ble stukket av disse her) er det først og fremst godt renhold som gjelder. De vil nok ikke plage snegler, men for rekeyngel er det ikke spesielt bra, de er mat for Hydra. Det står en god artikkel på [URLBLOCK1]... Mitt kar var et yngelakvarium som uansett skulle ned (blir lett overforing når man har småfolk i hus), tok ut yngelen og vasket resten grundig i varmt vann. Utyskene tåler ikke over 41 grader...


Vi skrev visst samtidig.
Dette er et kar med kun snegler og reker, en fluval edge som jeg ikke har slamsuget på godt over en måned pga mye rekeyngel. Jeg bytter litt vann ofte, noen ganger hver dag...noen ganger 2.hver. Det er fine vannverdier og ser tilsynelatende rent og pent ut, men jeg mater de nok for mye. Leste som du sier hydra kan skade rekeyngel, så ønsker jo bli kvitt dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap