- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Varmekolbe?
Varmekolbe?
Postet 26.12.11 kl 19:57
kampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen.
Kampfisk ?
Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..
spørr litt i dyrebutikken om hvilken fisk du kan ha uten en varmekolde og som tåler litt kulde eller så kan du fiske opp en fisk fra en innsjø :O som du kan ha i et 200l akvarium, men fisken må være ganske liten. og ikke en torsk!
jeg tenkte jeg skulle lage et akvarium på 1600 l, og vannet som er i den kan gå igjennom et kjøleskap på en måte vist du forstår for å få temperaturen på 4 grader eller 10, sånn det er i en innsjø.
Kampfisk ?
Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..
spørr litt i dyrebutikken om hvilken fisk du kan ha uten en varmekolde og som tåler litt kulde eller så kan du fiske opp en fisk fra en innsjø :O som du kan ha i et 200l akvarium, men fisken må være ganske liten. og ikke en torsk!
jeg tenkte jeg skulle lage et akvarium på 1600 l, og vannet som er i den kan gå igjennom et kjøleskap på en måte vist du forstår for å få temperaturen på 4 grader eller 10, sånn det er i en innsjø.
Postet 31.12.11 kl 16:58
Postet 31.12.11 kl 17:03
Postet 31.12.11 kl 17:10
Inaktiv bruker
man kan IKKE ha kampfisker og slørhaler i aquabox. Kampfisk skal ha ca 60l og slørhaler 200l pluss.adnamAkampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen. :) Kampfisk ? Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass.. spørr litt i dyrebutikken om hvilken fisk du kan ha uten en varmekolde og som tåler litt kulde eller så kan du fiske opp en fisk fra en innsjø :O som du kan ha i et 200l akvarium, men fisken må være ganske liten. og ikke en torsk! jeg tenkte jeg skulle lage et akvarium på 1600 l, og vannet som er i den kan gå igjennom et kjøleskap på en måte vist du forstår for å få temperaturen på 4 grader eller 10, sånn det er i en innsjø. :D
Postet 31.12.11 kl 17:10
adnamAbest hun kanskje spør i butikken hva de syns, men det er mange kule reker og ! men de er så kjedelige :O men en kampfisk kan jo leve i en sånn ?
Det skal mye til om hun får bedre svar i butikken enn her. Er mange, og jeg i blandt dem, som har veldig dårlig erfaringer med folk i dyrebutikker. Og en kampfisk bør ha minst 60 liters kar å boltre seg på.
Postet 31.12.11 kl 17:14
Inaktiv bruker
adnamAbest hun kanskje spør i butikken hva de syns, men det er mange kule reker og ! men de er så kjedelige :O men en kampfisk kan jo leve i en sånn ?
Selv om du ser at de i dyrebutikkene putter kampfisker i små beger, betyr det ikke at de har det bra der. De i dyrebutikkene lever av og selge fisk og dyr. Ikke av og fortelle hva man ikke burde gjøre.
Postet 31.12.11 kl 17:20
adnamAkampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen. :) Kampfisk ? Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..
Med all respekt !! Ingen av de du nevner kan leve i et glass. Sjekk fiskebasen så skjønner du hvorfor !!
Postet 31.12.11 kl 17:23
Malawifan[QUOTE=adnamA]kampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen. :) Kampfisk ? Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..
Med all respekt !! Ingen av de du nevner kan leve i et glass. Sjekk fiskebasen så skjønner du hvorfor !!
jeg sa feil fisk !! sorry.....
Postet 31.12.11 kl 20:10
Postet 14.01.12 kl 20:10
Her er en oversikt over fisker som kan gå i en 25 liters:
http://akvaforum.no/search.cfm?search=fish&family_id=&Fresh=1&size_from=1&size_to=100&difficulty=&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=5&ph_to=9&temp_min=10&temp_max=35&tsizefl=20&tsizetl=20&tsizefcm=40&tsizetcm=300
Her er en oversikt over snegler /reker som passer i en 25 liters.
Du bør absolutt ha en varmekolbe for å holde stabil temperatur.
http://akvaforum.no/search.cfm?search=fish&family_id=&Fresh=1&size_from=1&size_to=100&difficulty=&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=5&ph_to=9&temp_min=10&temp_max=35&tsizefl=20&tsizetl=20&tsizefcm=40&tsizetcm=300
Her er en oversikt over snegler /reker som passer i en 25 liters.
Du bør absolutt ha en varmekolbe for å holde stabil temperatur.
Postet 14.01.12 kl 20:40
Postet 14.01.12 kl 20:41