Lite akvarie og stimfisk

Har et akvarie på ca 45 liter.jeg har under 20 fisk oppi der og lurer på hvor mange jeg kan ha oppi der,?
Syns det høres ut som du har nok fisk allerede.

Eller for mange, avhengig av hvilke fisk det er. Hva slags fisk er det du har da?
To typer neon og zebrafisk
Begge deler krever større plass enn det du har desverre.
Hva slags fisk kan jeg ha oppi da?en kampfisk?
en kampfisk eller kanskje en stim boraras merah? de er vel på størrelsen med kirsebær-reker, veldig fine!
De jeg har nå er ganske små,neontetra.men bør jeg gi de mer plass da?
Neontetra blir ganske store etterhvert, og er glad i god svømmeplass. Du trenger rett og slett et større akvarium
Hva med kardinal tetra og zebrafisk?kan jeg ha gullfisk eller kampfisk?
Inaktiv bruker
Kardinal blir større en neon. Fulltid er KAN bli ca39cm zebra vet jeg ikke. Søk i fiske basen så ser du hva som passer.
Jeg vil på det sterkeste anmode at du ikke putter flere fisk oppi et så lite kar.
Hvordan fisk har du allerede? Du skriver under 20 fisk i en 45 liter. Og det i seg selv kan være veldig overfylt allerede.
Dette er litt kjipt.jeg overtok et akvarie
på 15 liter av en bekjent også kjøpte jeg et akvarie på 45-50 liter.han som fiksa fiskene til det minste akvariet jobber i en dyrebutikk og jeg spurte han om jeg kunne ha neontetra i det på 45 liter og det var greit det.de o dyrebutikken har heller ikke sagt noe på det når jeg har sagt hvor stort akvariet er.akvariet er bygd i høyden.kan tetraen bli 39?
Det er gullfisk som kan bli 38 - 39 cm, og 15 - 20 år gammel under gode forhold. Den eldste som er registrert ble 41 år.
Gode forhold vil bl.a si et stort akvarium. I et lite kar vil den etterhvert få et dårlig liv.

Stimfisk liker å være mange sammen, mange mener at 10 stk er minimum. Når de skal kunne følge sine naturlige instinkter, trenger de god svømmeplass. Et kar på din størrelse er for lite for neontetra, sebrafisk, kardinalneon m.fl. med samme størrelse. Det at akvariet "er bygd i høyden" antar jeg betyr at det er høyere enn vanlig og tilsvarende kort eller bredt. Det gjør ikke saken bedre, tvert i mot. Det gir mindre svømmeplass før fiskene må snu ved endeveggen.

Inaktiv bruker
JA,Var gullfisk jeg mente. Den teite IPaden har ikke Gullfisk i ordlisten sin... :P
Men det er veldig lurt og gå inn på fiskebasen og se hvor lite man egentlig kan ha i 45L i forhold til et 100L. Det er mange dyrebutikker som sier mye rart bare for og selge eller at de ikke har peiling på hva de driver med.

Les på fiske basen der står anbefalt størelse på akvariet, lengde, liter og vannverdier som fiskene skal ha, Og 15+ fisker i 45L er MYE, Tror ikke jeg har så mange i 126L engang.
Huff.da må jeg finne en annen løsning.de i dyrebutikkene sier minst 4 stk.får ikke kommet meg inn på fiskebasen men kan jeg ha en kampfisk oppi da?men de små neon kan jeg bare glemme?
Er endel fine rasbora du kan ha i 45 liter. Moskitorasbora feks.



her står det at de trenger 60 liter, men har fra andre sider at de klarer seg fint på 40 liter.

evt denne. Den er også fin. Jeg fikk bestilt denne hos den lokale dyreforretningen, de hadde den ikke inne. Nå er den en del av det faste inventaret der, ble meget populær.




Ganske morsom og livlig fisk, som du fint kan ha i ditt 45 liters.

Ellers fins det noen dvergcorydoras også, men det betinger at du bytter til sand. Coryer MÅ ha sand.
Her er et eksempel på en cory du kan ha. Men som sagt, det betinger sand som bunnsubstrat.



Hva er forskjellen på de dere har foreslått og neon og zebra?jeg ser at zebraene er veldig aktive.
De jeg har foreslått er små, og krever ikke stor plass. Neontetra blir dobbelt så store som de jeg foreslo, og trenger plass å svømme på. Samme med zebraene, de liker å svømme mye, derfor trenger de større plass.
Ok,da må de andre selges.de jeg har er da mer aktive?
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap