Fiske innkjøp

Inaktiv bruker
Heisann

Jeg har startet opp et 130 liter akvarium. Det har godt kjempe fint og nå har jeg kjøpt fisk
Jeg har

6 Guppyer

4 Ballong mollyer

10 zebra fisker (dette var det de kalte dem i butikken)

1 Gibbiceps

3 Metallpansermalle

Mitt spørsmål er om disse fiskene kan gå sammen med en Scalare?? Og om en Scalare kan være alene??

Tusen takk for svar

Petter

Dere må unnskylde mine skrive feil men jeg har dysleksi.
Inaktiv bruker
Du har for lite akvarie til scalare og til den Gibbicepsen du har.
Inaktiv bruker
Ok takk for kjapt svar

Så akvariet er for lite for dette? i butikken så sa de at det gikk fint? Er dette feil?
Desverre hender det for ofte at butikkansatte gir svar på ting de ikke har peiling på. Søk i fiskebasen her, spør i forumet før du går til innkjøp av fisk så slipper du å få sammensetninger som ikke går sammen av grunner som forskjellig diett, vannverdier osv. Også unngår du også å skaffe deg fisk som hurtig vokser seg ut av akvariet ditt det tror jeg er ett av de beste tipsene man kan få som nybegynner
Inaktiv bruker
Ok tusen takk for hjelp.

Men hva skal jeg gjøre med da? Skal jeg avlive den eller gi den til bake til butikken?

Petter
Jeg vil si avlivning er veldig dumt. Snakk med de i butikken og si at du har sjekket litt om fiskene og at de ikke kan gå i ditt kar Pga størrelse og derfor vil du bytte de inn i noe annet. Kan aldri tenke meg de sier nei til det.
Inaktiv bruker
Jo det kan kansje gå, men jeg kjøpte jo den for en stund siden. Tror du det blir noe problem??

Det burde ikke være noe problem så lenge du går i den samme butikken og sier at de har solgt og anbefalt deg en malle som er altfor stor for karet ditt. Det er jo de i butikken som har gjort en feil når de sa at den gikk fint i ditt kar. Det blir jo det samme som om du bestiller en landcruiser på Toyota og får en yaris. Det er jo butikken som har gjort en feil. Og hvis de fortsetter å si at den gibben kan gå i ditt kar burde de slå den opp og finne infoen på den. Så ser de at de har gjort en feil som sagt før du Evt kjøper mer eller annen fisk så burde du lese om de du vil ha og forsikre deg om at de går sammen med tanke på maten de skal ha vannverdier osv. Det visste du jo selvsagt ikke før nå nylig. Men da vet du jo hva du ikke skal gjøre hvert fall
Inaktiv bruker
Tusen takk for hjelp

Anbefaler du en annen malle typer??
Hei

Godt nyttår til deg.

Denne L- mallen er liten nok til ditt akvarie.

Inaktiv bruker
Da går jeg og bytter den til den andre tusen takk
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap