Hva er for mye fisk i akvariet?

heisan lurer fælt på ka vil for mye fisk i karet sei?
har pr i dag 15 div tetraer 2 ancistrus (små) 7 kirseberreger.
e d for mye i et kar på 60 L?
Det kommer veldig an på hvilke tetraer det er...
5 kardinal 5 rødmun og 5 av en annen sort som eg ikkje husker navnet på...
men de ser ut som de har det bra "stimer" sammen alle mann...
Cato Hortman
5 av en annen sort som eg ikkje husker navnet på...

Når vi ikke vet hvilken art det er, kan vi heller ikke vite om disse blir 2 cm eller opp mot 15 cm lange, og da går det ikke an å svare på om de passer i en 60-liter.

Jeg foreslår at du søker litt rundt på nettet og prøver å finne ut hvilken art det er.
Inaktiv bruker
Fisk, dyr og planter i akvariet
PLANT Planter
1 stk Gul Cabomba Cabomba aquatica
1 stk Algekule Cladophora aegagropila
FISH Fisk
2 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
5 stk Rødmunntetra Hemigrammus bleheri
5 stk Kardinaltetra Paracheirodon axelrodi
5 stk Kileflekkrasbora Trigonostigma heteromorpha

På profilen står dette.
Hvis den siste er kileflekkrasbora, som Mr Spock nevnte over her, så vil jeg si at det er ikke overfylt. Hvordan er det med filtreringen?

Ellers så synes jeg det blir litt fiskesuppe av så mange forskjellige stimfisk i samme kar. Hadde kanskje heller gått for en av dem, og hatt flere av den arten.
Enig, tommelfingerregelen er at stimfisk bør være minst 6 av samme art sammen, og helst 10 eller flere. Når det er færre enn dette, blir fisken mindre trygg og trives dårligere.

I tillegg så ser det vanligvis ganske rotete og uelegant ut, fordi fisken ikke klarer å stime skikkelig. (Å svømme sånn cirka i samme område er ikke det samme som å stime, selv om det kanskje er mange nybegynnere som tror det.)

Man får gjerne en a-ha-opplevelse første gang man har noe som begynner å ligne på en "ordentlig" stim i akvariet sitt. Men det kan kreve 20-30 individer av samme art, tilstrekkelig med plass, og et fravær av andre fisk som kommer og blander seg inn og forstyrrer stimen.
flott tusen takk for hjelpen... då får me bytta ud nogen ... vanskelig å bestemma hvilke......
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap