720 liter akvarie

Har bestemt meg for å ta opp akvarie hobbyen etter mange år på hylla og etter at datteren min fikk 120 liter akvarie i julepresang. Tenkte på 720 liter da det vil passe bra
inn i stua. Ha da et par spørsmål?

1.. Akvarie skal være helglass har tenk på aqualine men er dette pene helglass akvarie. Vis du/dere har noe penere i tankene gi innspill. skal som sagt stå i stue

2.. bord har tenk på dette: http://www.akvariereker.no/bord_200x60x70/P_963
men er det justeringsmuligheter på dette da jeg skal ha dette stående på parket
(og det kan være/bli skjevheter). Er det noe annet dere anbefaler av akvarie bord
så si i fra, men gidder ikke å lage noe selv.. LAT JA.

3.. Har tenk på pumpe fra eheim pro 3 2080, men noen sier at dette bør en ha 2 stk av
på et så stort akvarie, dette får ikke jeg til å stemme da dette filteret skal ta 1200
liters akvarie. Bør man også velge 2180.

4.. Vis en velger 2180, bør man ha varmekolbe i tillegg.

Takker for alle svar

Frode
Det inntrykket jeg har, er at produsentene oppgir hva pumpa klarer, og det gjør den forsåvidt også, men med en meget lav belastning i karet.
Filtrering er noe man aldri kan få for mye av. Ved normal-høy belastning i karet, vil jeg si at man se hva produsenten sier, og så halvere det. Dvs til et 100 liters kar ville jeg hatt et filter produsenten sier takler kar på 200 liter.

En fordel med å ha to filtre, er jo at du kan planlegge rengjøring av dem, slik at du ikke mister så stor del av bakteriekulturen.

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap