Guppy yngel - kjønn ?

Jeg har 2-3 guppy yngel i karet mitt, den ene ser ut til å begynne å få farger nå, og begynner å bli litt størrelse på. Men lurer på når det er mulig å se kjønn ? tar det ca lang tid. trodde de 2-3 ynglene (har bare sett to nå i det siste, den ene er plutselig kommet bort?) var fra samme kullet, men den ene ser så mye mindre ut, og har heller ikke fått noe særlig til farge enda, er dette normalt at det er så stor forskjell imellom dem, likevell om de er fra samme kull ?
Alt etter 3 uker kan en se forskjell på kjønn. Hannen begynner å utvikle gonopodium (penis) ved at 3.4. og 5. analfinnestråle vokser sammen å danner et "rør" De behøver ikke å ha farge på halen for å være en ung han.

Normalt vokser alle i et kull likt. Men det er forkjell på han og hunner.

Håper det var et greit svar


Erik Rune
Erik Rune Larsen
Alt etter 3 uker kan en se forskjell på kjønn. Hannen begynner å utvikle gonopodium (penis) ved at 3.4. og 5. analfinnestråle vokser sammen å danner et "rør" De behøver ikke å ha farge på halen for å være en ung han. Normalt vokser alle i et kull likt. Men det er forkjell på han og hunner. Håper det var et greit svar Erik Rune


Så mest sansynlig har jeg en hanne og en hunne i kullet her ? hvem vokser raskest og får først farge ? De er en god del gamlere enn 3 uker.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap