Hei

hvor mange zebraceklider kan jeg ha i et 150 liter ?
Kun 2.

Starter du med det, så har du snart 250.... Advarsel

Men fra spøk til alvor, så er det faktisk sant. Start med kun to (et par), og de vil veldig raskt formere seg og få hundrevis av yngel. Det blir tjukt av sebraciklider i karet ditt på kort tid. Det som er dumt med det, er at de er så vanskelige å få gitt vekk. Det kryr av dem på markedet, og de er umulige å selge. Du har flaks om du får gitt de bort. Hør med zoobutikken om de vil ta inn hele kullet fra deg og bytte i f.eks. noen bokser med fiskefôr. Kanskje du er heldig og får til det. Ellers takker de nei, fordi de får mer enn nok sebraciklider allerede av så mange andre akvarister som kommer og vil prakke de på dem...

Ikke start med flere enn et par av denne cikliden. De vil nemlig danne par, og dermed er bråket i gang dersom du har en gruppe. Paret blir svært territorielle, og dreper andre som trenger seg på i karet. Dermed har du bare en haug døde fisk igjen.
Hei
Snakket med en venn, han sa jeg kunne ha maks 5 stykk.
men måtte passe på at de kunne få mange unger.
Hans Kevin
Snakket med en venn, han sa jeg kunne ha maks 5 stykk. men måtte passe på at de kunne få mange unger.


Ikke hør på vennen din. Sats på kun 2. Du vil få hundrevis utav det!

Spør du meg, ville jeg ikke hatt sebraciklider mot betaling en gang! De formerer seg verre enn kaniner og det er en utrolig jobb å bli kvitt de!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap