Trenger hjelp

Hva er dette?? Fulgte med akvariet. har prøvd selv men finner ikke ut hva det er. Og jeg vil vite hva jeg har av fisk får at de skal ha det best mulig.
Den mørke-grå der med hvite finnetupper er en Acei whitetail i hvertfall, og den gul/oransje en rød zebra, disse har jeg så det er de eneste jeg kan, men andre kan sikkert hjelpe til med resten
Nå er ikke jeg noen ekspert på Ciklider, men jeg tror de gule er Sitronciklider.
Kanskje de blå er sebraciklider? Jeg er som sagt ikke helt inne på disse fiskene, men du kan jo søke på "Ciklide" i fiskebasen så kan du se hvilke som passer best med tanke på utseende, adferd, størrelse og slikt.
Den blå på det første bilde ser ut som en sebraciklide (men jeg er ikke sikker)



Flotte fiske du har forresten
Sabrina M
Nå er ikke jeg noen ekspert på Ciklider, men jeg tror de gule er Sitronciklider. Kanskje de blå er sebraciklider? Jeg er som sagt ikke helt inne på disse fiskene, men du kan jo søke på "Ciklide" i fiskebasen så kan du se hvilke som passer best med tanke på utseende, adferd, størrelse og slikt. Den blå på det første bilde ser ut som en sebraciklide (men jeg er ikke sikker)


De gule er ikke Sitronciklide men nok en variant av Golden, ingen sebraciklide er der heller.

resten er også malawi. så en Ph på rundt 8 bli de fleste her tillfreds. de "svarte" med rødlige finner er en sort av Aulonocara. den hvite er som sagt ovenfor rød sebra Så til trådstarter, veldig bra at du spørrer om fisk du ikke vet, så de også kan triver lykke til videre.
Her er det jeg tror du har:
De blå stripete og de gule er hanner og hunner av
Pseudotropheus saulosi.

Orange/rød ryggfinne på bilde 4:
Labidochromis sp. ´Hongi´

Og som sagt: Pseudotropheus sp. ´Acei´

På bilde 6, nederst til venstre: Rustciklide, Iodotropheus sprengerae (kanskje)..

Skal se etter flere...
Gul med mørke striper: Pseudotropheus flavus

Og kanskje noen Rød zebra, som sagt. De finnes i flere fargevarianter.

Alle fiskene tilhører Mbunas-gruppen i Malawi-sjøen.

Litt lesestoff:
Malawi ciklider - den store infotråden :).

Lykke til
Kristin T- Shiramor
Orange/rød ryggfinne på bilde 4: [URLBLOCK1]


selvfølgelig er det Hongi, tror jeg må skaffe meg brille
Christian K
selvfølgelig er det Hongi, tror jeg må skaffe meg brille :)


Ikke lett fiske-quiz. Det er jo mange som ligner på hverandre.
De blåstripete kan også være Pseudotropheus demasoni, Demasoniciklide
I tilfelle er både hanner og hunner blåstripet.

Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap