Valg av fisk til 125l?

hei lurer på hvilken fisk jeg skal velge. har 2 små maller (ancistrus). og lurer på hvilken fisk jeg kan. tenker på rødmunstetra, men har også lyst å ha noe med farger og litt personlighet. akvariet er et Juwel Rio 125l

hvis noen kunne kommet med noen fiske forslag hadde jeg vert meget takknemlig
(har gått meg vill noen ganger inne i fiskebasen)


Hilsen Livar en ivrig ny akvarist
Søk i vei......
Søkte på selskaps-akvarium (120-130 liter).
Hvis du søker på medlemsakvariene her på AF finner du 431 alternativer mellom 120 og 130 liter. Hvis du går inn på de enkelte(ikke mitt !!), vil du finne en del alternativer som er ganske harmoniske. Legg spesiellt merke til sammensetningen hos de mest erfarne akvaristene( 200X-08 ).
Ancistrus vil alle si er et godt valg. Som stimfisk er trolig Rødmunnterta den beste hvis du liker en fisk som aldri er i ro(stressende). Har selv både Neon-, Kardinal- og Glødebånd-Tetra i stuekaret. De holder jo på et vis sammen i hvert sitt område(statisk), men jeg må nok ta frem den kreative tankerekka for å få inntrykk av at de stimer. Hvis mitt ønske hadde vært å få de til å stime bra, hadde jeg trolig ikke valgt Cherrybarbe i samme skikt av karet. Noen Ciklider med stor munn ville nok fått fart på stimingen.......
"farger og litt personlighet"....... : hehe, tilbake til Cherryene !! Ikke tenk på disse som stimfisk: selvstendige individer med mye personlighet.
Grus eller sand ?
Med sand er det ingen vei utenom Coryer. Utrolig mange fine arter.
Pass bare på at du ikke kjøper noen av disse sky variantene som du nesten aldri ser. Har selv innsett viktigheten av ett enest ord i beskrivelsen : DAGAKTIV. Derfor : Paleatus. Ikke fordi det er den fineste, men fordi den alltid er framme.
en stim coryer passer bra, og evt. noen søramerikanske rolige dvergciklider.

sommerfuglciklide, er da et ganske rolig valg. men er ikke blant de letteste å holde i live. også ikke blant de aggresiveste under lek.

kakadueciklide , er også en fine fisk, holdes i harem, med 1 hann 2-3 hunner. er litt aggressiv under lek.

mye mere fisk å velge imellom, er bare å surfe igjennom akvariene på AkvaForum og se
en stim med venusfisk er veldig vakkert å se på. 20 stk ca, er passende bare et lite forslag.
takk for tilbakemelding nå har jeg fått takk i en hann og 2 dame sommerfugel ciclider
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap