Handle brukt akvarie

Siden starten på min "karriere" som akvarist, har drømmen vært et stort akvarium. Nå klarer jeg ikke vente særlig lenger, samme hvor slunken lommeboka er... Nå er det på tide å installere 450-literen!!

Men jeg har jo forstått at det som i butikkene er komplett, ikke helt er komplett. Det må større filter til...altså noen tusenlapper ekstra.

Nå harjeg aldri hatt akvarier i veldig mange år, så jeg vet ikke om de har noen Max levetid...m.t.p silikonen f.eks?? Jeg handlet et brukt i sommer, og der oppdaget jeg at det lakk godt pga slitt silikon.

Men skal jeg få 450-literen i hus nå, må jeg gå for brukt. Og jeg stoler ikke nok på meg selv til noe "gjøre-det-selv"-greier. Har noen interessante kar jeg har sett på, som har vært i drift fra 3 til litt mer år. Skal dette normalt være trygt, uten at jeg må til med testing og liming? Samme med filter. Vil kjøre bare med utvendige, og det som da kommer med karene er fluval el Eheim. Har et par Eheim selv, men har ikke hatt de mer enn 2 mnd og 6 mnd. Skal det normalt være trygt å kjøpe noen som har gått et par år el mer?

Har som sagt kun kjøpt et brukt kar før, og det var ingen suksess. Skal sies at dette karet ble kjøpt av et firma som leide ut kar.

Er det noen grense for ant år jeg bør være obs på, om jeg ikke vil drive å fikse og lime?
så lenge silikonen ser hel ut og det ikke er sprekker i akvariet så skal det være rimelig trygt. det er ikke noe vanskelig å putte på lim. du skraper bare av det gamle med en tapetkniv og så smører du på et godt lag med ny silikon og lar det herde.

Du kan jo ta en vanntest for å se om det holder før du har i noe annet
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap