Hvilke fisk skal mitt nye karr ha?

Jeg har satt opp en ny 60 liter, er 4 år siden sist jeg hadde ett akvarium, men det var 150 l så det begrenser seg noe for hva jeg kan ha oppi og hva som går sammen,
Jeg har elvesten i bunnen nesten som singel, fått oppi noen røtter og 5 planter i forskjellige varianter.

Akvariet skal vere selvskapsakvarium har jeg funnet ut men spørsmålet er: Hilken typer fisk?
Er noen år siden sist,å med gullfisk hukommellse er det ikke alltid like greit
Kom med forslag,Fargerike fisk er noe jeg vil og skal ha,men hvilke?og hva kan man eventuellt ha sammen med de?


du har også begrenset utvalget ytterligere med at du har stein som bunnsubstrat. Det er flere fisk som må ha sand, ingen som må ha stein.

Umulig å si hva du skal ha i karet ditt da smaken er som baken.

Mål verdiene du har i kranvannet, legg inn de parameterene i fiskebasen du finner under kunnskap, se gjennom listen, lag deg en liste du kunne tenkt deg, og spør om de går sammen.
Er vanelig akvariegrus,jeg hadde sand før men når jeg renset karret var det så mye styr syntes jeg så den droppet vi denne gangen

Vannverdiene justerer jeg etter hva slags fisk jeg skal ha oppi når jeg en gang finner ut av det hehe
da får du kikke gjennom lista her, så kanskje du finner noe. den er kun begrenset til størrelse på karet.



Inaktiv bruker
Endlers levendeføder er mitt tips til så små akvarier. En morsom rase! Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så "forelsket" i en så liten fiskerase. Det er jo også morsomt at de formerer seg så raskt, så man har små søte yngel som flyter rundt hele tiden...

Mine har gått helt ned i 43 liters akvarium og trivdes både der og i 63 liter og nå går de i 180 liter...

Og så bør du jo ha et par ancistrus eller L144 feks ( gul utgave) som er effektive til å ta alger på alt i akvariet. Endlers spiser faktisk litt alger de også, og skal ha mest vegetarisk mat. De yngste/minste ancistrus er mest effektive til å ta alger så ikke kjøp en fullvoksen ;0) De vokser utrolig fort uansett..

Når jeg har hatt unge ancistrus i mine karr har jeg aldri hatt alger på noe som helst, og aldri trengt å tørke vekk alger på akvarieglasset osv...
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap