Død av yngel

Hei , jeg har nå fått mitt første "kull" med yngel. usikker på om det er ballongmolly eller guppy. men samma det. har nå tatt de i yngelkaret. de kom tilverden den 29 desember så de er nå 2 uker og 3 dager(17 dager) å nå er de 42 stk, å det er kun en unge som har død. hvilken alder er det de "pleier" å dø i? jeg fikk beskjed av noen att jeg ikke måtte forvente att alle vokste opp, å mulig halvparten døde i løpet av den første uka. men nå er de jo over 2 uker, så går litt å venter på å miste unger. eller er det også fullt normalt att nesten alle vokser opp? hvertfall er alle aktive å ser att dem har like stor størelse på seg
mine tidligere guppy unger har ikke død med mindre di ble spist... en å annen kan jo falle fra, men ellers så e det sterke fiska, såm tåle litt=)
okei nå ble jeg mere letta, for jeg fikk beskjed om å ikke bli skuffa om de fallt som fluer liksom. Ungene er i akvarie alene nå så ingen andre fisk kan spise dem.
dersom de skulle begynne å dø i mengder, så er det ett tegn på at noe er galt i akvariet. Hvis så skjer, mål vannverdier (bruk dråpetest fra jbl) og vær forberedt på å skifte vann. prøv å ha noe stående klart. yngel er ofte ekstra følsomme for temperaturendringer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap