Innvendig pumpe til 96 liter

Lurer på hvilken innvendig pumpe jeg skal kjøpe til 96 Liter. Akvariets mål : Mål 70x36x38. Siden jeg ikke har møbelakvarie vil jeg ikke ha utvendig, selvom dette er det beste. Hvor ofte må jeg skifte filtermateriale på innvendig pumpe, og hvordan ekstradeler trenger jeg? Er grønn når det gjelder innvendige pumper
Sjekk ut Eheim sin Biopower serie.
og hva menes med løftehøyde?
Inaktiv bruker
Eheim bipower 240 er en bra pumpe ja, og du bør da skifte ut filtersvampene i det filteret ca hver 6e måned for da går det tett selv om man renser aldri så mye... Det er 5 kurver og 4 av dem er med Eheim filterkuler, og så er det altså 2 svamper. Filterkulene er "evigvarende". Aner ikke hva de svampene koster nye, men i teorien kan du bruke GROV blåfiltersvamp istedenfor de originale svampene som følger med. Dette kan du kjøpe utenom og klippe til så det passer inn i pumpa. Lønner seg å kjøpe en stor matte på sånn ca en halv ganger en halv meter og klippe til selv.

Ps.Med grov blåfiltermatte vil du ikke trenge å rense svampen så ofte som med de originale svampene som følger med. De går litt fort tett.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap