Hvitprikk

Ser ut som noen av fiskene har fått sykdommen hvitprikk. Leste her at temperaturkur er lurt. Har guppy, molly, to små maller og neontetra. Kan jeg øke temperaturen til 32 og ta temperaturkuren?

Beate
Har ikke prøvd temperatur kuren, dessverre. Da jeg hadde hvitprikk, brukte jeg ESHA exit. Det fungerte bra.
Havsalt
Beate Smedhus
Ser ut som noen av fiskene har fått sykdommen hvitprikk. Leste her at temperaturkur er lurt. Har guppy, molly, to små maller og neontetra. Kan jeg øke temperaturen til 32 og ta temperaturkuren? Beate


kjøp vanlig havsalt på mat butikken 1,5kg til 15 kr.. bruk en grei mengde med det.. og du blir kvitt probleme vill jeg tro.. jeg har ikke bruk medisin på eller noen andre kurer.. en havsalt på de 6 siste åra.. og det har funka på alt.. og brukt det på alt fra guppy til L maller.. og kurert alt av syk dom jeg har hat. finneråte vhitprikk og alt annet rart. jeg har vært borti!.. bruker en del havsalt i alle kar det ikke går L maller i.. og i de kara har jeg så godt som aldri sykdom heler : )
Håkon Moen
kjøp vanlig havsalt på mat butikken 1,5kg til 15 kr.. bruk en grei mengde med det..

Det må være det svakeste rådet jeg har lest på lenge. "Bruk en grei mengde med det"....? For å kurere sykdommer bør man vel helst være mere spesifikk enn som så!

Hvit prikk? Kan det vere sopp? Molly er jo litt kjent for det da.... Og har hele tiden sopp på guppy"ene mine.
Hvis du går i dyrebutikken, spør om sopp kur, ta 1 til 2 dråper. IKKE MERE. Blir ikka vannet helt grønt, er det nok ikke vann verdiene dine, men fisken var syk når du kjøpte den. Men da har du jo medisinert. Også får du bare vente.
Denne soppen gjør også at fiskene mine får nesten lammelser i finna, og svømmer litt skrott.
Men er det ikke sopp så vet ikke jeg, men har egentlig aldri hørt om noe sykdom som heter hvitprikk :P Men men, man lærer vell hele tiden.
Men jeg har aldri hatt molly, og skal aldri ha, for de får så LETT sopp
Men lykke til, og vi får håpe de blir fine igjen

Ps: Jo Mona er litt enig i det du sa:P Var ikke akkurat det beste jeg har hørt :P
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap