Utstyr til 720 liter

Har bestillt ett 720 liters Rubin akvarie etter ett par år uten akvarie. Leste i en tråd her at det ikke var så veldig mye positivt om det merket men får satse på at det ikke byr på problemer.

Trenger Lystopp da jeg ble anbefalt og ikke kjøpe Rubin sin lystopp
Har lyst og kjøpe Back to nature Malawi 200X60 bakgrunn men er det noen som vet hvor den kan fåes billig?

Holder det med Fluval FX5 til dette akvariet? Kommer til og ha malawi fisk i det.

Noe annet jeg bør få tak i ?
Akvadekor.com lager flotte bakgrunner på mål. Jeg ga 1800 for min. 160x60 ferdig tilsendt. Du burde ha sand som bufrer ph argonittsand feks eller kalksand. Ellers trenger du sirkulasjonspumpe. Dette kan skaffes flere steder. Akvarieudstyr.dk . Aquamanias.no Webzoo.net.

Jo mer filter kapasitet jo bedre. Jeg personlig ville kjørt 2 filtere. Da kan du rense ett mens det andre er gående med god filterkutur. Neste gang renser du det andre osv osv.
jeg har den bakgrunnen du leter etter 200x60 malawi,jeg kjøpte wromak sin utgave fåes på webzoo billig,under 2000 tror jeg,BTN da må du oppe i 6-7000 tar jeg ikke feil

jeg kjører en fluval fx5 i samme akvarie i samme størrelse som du skal ha.du trenger ikke to pumper,du kan godt kjøpe litt eheim innmat i de boksene i fx5,

jeg manglet også lystopp som du,jeg laget meg glass i leksan over og kjøpte armatur fra hagen-glo og det funker helt utmerket.må bareforlenge stagene litt da de er bare 165 lang.men enkelt og greit

sand fra biltema,billig og fint.
Da har jeg bestilt bakgrunn fra akvadekor.com

Tenkte og handle Fluval fx5 på akvarieudstyr.dk
Ser at de har lystopper der,

http://akvarieudstyr.dk/Ferskvand/Lamper/Lamperialuminium/EffectlightT5sorttil720liter

er denne bra?
Da har jeg bestilt bakgrunn fra akvadekor.com

Tenkte og handle Fluval fx5 på akvarieudstyr.dk
Ser at de har lystopper der,

http://akvarieudstyr.dk/Ferskvand/Lamper/Lamperialuminium/EffectlightT5sorttil720liter

er denne bra?
Jeg har to Fx5 i mitt 720 l, i tillegg til sirkulasjonspumpe (2x5000l). Synes dette er passe i et malawikar. Jeg har en liten pumpe bak bakgrunnen også, for å ikke ha dødsoner her...
Sitter på mobilen så får ikke sjekket linken din men tenk lit igjennom om du skal kjøpe T5. Kan være lurt om du kanskje skulle bli lei Malawi og vil prøve deg på noe som trenger god belysning.

Tunze har noen fine sirk. Pumper. Sleng på en multicontroller så kan du styre hvor hardt den/de skal gå. Eller Evt variere strømmen du har i vannet.
Er T8 større/ lengre enn T5 ?
Den fysiske størrelsen er vel ikke så stor tror jeg. Men det er mye mer effekt i T5. Altså man får mye bedre belysning pr. Rør. T5 vs T8 har litt prisforskjell men også en del forskjell i effekt. Er hvert fall sånn jeg har forstått det
Are
Den fysiske størrelsen er vel ikke så stor tror jeg. Men det er mye mer effekt i T5. Altså man får mye bedre belysning pr. Rør. T5 vs T8 har litt prisforskjell men også en del forskjell i effekt. Er hvert fall sånn jeg har forstått det :)


så da bør jeg velge t5?

Har funnet noen lysamaturer på akvarieudstyr.dk men kan jo ikke vite om de passer....
Jeg ville definitivt gått for det. Kommer jo an på om du vil betale det ekstra. Det skal stå måla på armaturene der?
Are
Jeg ville definitivt gått for det. Kommer jo an på om du vil betale det ekstra. Det skal stå måla på armaturene der?


Ja men de Effect line toppene er vell laga for og passe på Akvastabil sine akvarier som har ramme rundt, tror Rubin akvariet jeg ha bestilt kun er glass rundt om...
Aha. Da tror jeg at jeg ville Funnet ut om det karret du har bestillt er helglass eller ramme. Er det helglass ville jeg spurt hva de ville anbefale til de målene du har.
Jeg vil anbefale deg T5 fremforT8, den forandringen var dobbel så mye lys til meg,enda jeg har ett blått lys i mitt, t8 18000 k fra før puttet jeg i skapet som reserve
Da er akvariet i hus, fått fylt det opp med vann. Det er Tett! hehe

Har bestillt bakgrunn fra Akvadekor.com spesialtilpasset med 2 hulrom på 10x10 cm i hvert hjørne til varmekolpe og innsug/utblås til filter pluss sirkulasjonspumpe.

Fra akvarieudstyr har jeg handla:

1 Effect light, T5 dæmpbart sort (til 720 liter)
1 EffectLine Sunriser
2 EffectLine Sunriser jackstik
1 FLUVAL FX 5 (3.500 l/t.) Smart Pump
1 JBL Test combi sæt
1 Eheim foderautomat
1 Tunze turbelle nanostream 6045
2 Jæger varmelegme 250 watt (Eheim)
3 Fluval Biomax keramikrør 500 gram

Ting jeg vet jeg mangler er:
Lysrør til lystoppen, er usikker på hva jeg bør ha så fint med noe input her.

Sand, blir sikkert biltema sin blåsesand grovkornet?

Fisk såklart, blir Malawi av noe slag.
dette karret gleder jeg meg til og se bilder av
Noen dårlige Iphone bilder :p
Hva med en multi/singel controller til sirk pumpa? Kan du justere styrken sånn at det går på timer?

Skal du ha Malawi/tanganyika ville jeg hatt argonittsand eller kalksand som bufrer ph ganske mye. Så slipper du å tilsette så mye ekstra.

Jeg personlig ville også fått tak i en fx5 til. Da har du meget godt med filtrering også har du alltid godt med bakteriekultur siden du kan rense ett filter av gangen. Altså ta de annenhver gang
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap