Mugg på mat!

Hei igjen. Jeg har et irriterende muggproblem :-/ Restematen som legger seg på bunndekket mugner utrolig fort... Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette? Er ett nyoppstarta akvaire, så det er vel en av grunnene kanskje?
Da unge dame skal du stikke en slange ned i vannet (det vi kaller en hevert og suger opp det mugne foret. Så forer du i fremtiden la oss si halvparten.
Overforing er dem største fiskedreperen innen våres hobby

Svein
Men du ? det hjelper ikke å slamsuge ;-P Eller jo, men det bare kommer tilbake hele tiden ( men ikke misforstå, det er ikke sånn at hele bunndekket er dekket til altså, men det kommer i små mengder). Jeg har begynt å mate mye mindre, men de klarer uansett ikke å spise opp alt :-S
At det blir liggende matrester i akvariet er også et tegn på at du fôrer for mye på en gang.

Gi dem mindre måltider, og følg med på at de eter opp alt.

Husk at fisk ikke trenger å bruke energi på å holde kroppen varm. De trenger heller ikke å bruke energi på å holde seg oppreist. Derfor trenger de faktisk veldig mye mindre mat enn et pattedyr på samme størrelse.
Takk for svar, begge to ok, da skal jeg prøve ut det i noen dager, Lars
Kampfisk
At det blir liggende matrester i akvariet er også et tegn på at du fôrer for mye på en gang. Gi dem mindre måltider, og følg med på at de eter opp alt.


Det var kanskje ikke det jeg sa Lars, sorry
Svein
Hardbarka Lænning
Jeg har begynt å mate mye mindre, men de klarer uansett ikke å spise opp alt.



Da mater du fortsatt for mye.
Trolige problemårsaker:

1. For mye foring.

2. Dårlig vannkvalitet.

Stephan

leste denne posten ,hev meg rundt og rensket ett karr,
Dårlig vannkvalitet er nok mest sansynlig årsaken. Det er jo helt nyoppsatt så :-/ Jeg får nok neppå dyrebutikken med ei vannprøve i nermeste fremtid, såfår vi se
Inaktiv bruker
Hvis du mater annen hver dag og bytter 30-40% vann litt ofte nå i starten så blir det nok bedre.
Nå er problemet løst det var nok, som mange sa, overforing ;-/ har gått til innkjøp av noen algespisere, så nå blir all maten som evt. blir til overs borte også! Takk for all hjelp!
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap