Finneråte på kampfisk

Mye av finnene er angrepet, kan den reddes ? Den er så angrepet at det svømmer ikke bra ...
Inaktiv bruker
Bruk Esha 2000
Esha 2000 behandler et bredt spekter av sopp, bakterier og parasitter, hjelper å helbrede sår og beskytter skinnet. Bruk Esha 2000 for sopp, dropsy, bakterier, skinnproblemer, gjelleproblemer, finneråte, haleråte, sår m.fl.
Er visst bare den som er angrepet i akvariet på 200 liter, det er vel guppy og kampfisk som gjerne blir angrepet, oppdaget det plutselig at den blitt hardt angrepet ... da jeg skiftet ut 1/3 del vann nå. Må vel medisinere den på en egen plass, og ikke medisinere alle i akvariet, men den har mistet så mye finner at jeg ikke vet om det er vitsen og hvor lenge skal den i så fall medisineres ... for det vil vel ta tid før finnene evt vokser ut igjen . Så dermed vil det være vanskelig å se synlig resultat. Har den medisinen du nevner, takker for respons.
Det eneste jeg vet er at hale er ikke noe problem, den skal kunne vokse ut igjen av seg selv. har en kampfisk å den var skadet på halen, men den vokste å ble bra til slutt.
men som du nevner at den ikke klarer å svømme normalt, da kan det bli vansklig for fisken å overleve med å få tak i mat. beste er nok å legge den i et nytt lite akvarium alene å mate den der.
men usikker på når det gjelder armer(finner) litt usikker på åssen det skrives. om det vokser normalt tilbake.
Bare observerte at det tok litt tid før en hale ble reparert på en fisk (platy) etter at noen hadde bitt den i halen, så den ble revnet, mistet et stykke, men det ble bra igjen. så om den overlever så vokser den vel litt ut igjen, men ser den klarte å spise mat, granuler , den er ikke helt usvømmedyktig, men ikke like bra som den var, virker ikke syk heller, virket litt pjusk og gjømte seg bak med varmekolben noe før jeg skiftet vann, men etterpå kom den i front igjen.
Har hatt oppi Happy life i 200 literen, skal visst være bra for positive bakterier og annet.
Det hørtes bedere ut, det tar nok noen dager/uker før den er på topp igjen. men er nok bare å holde øye med den
Ser at på happylife så står det at den vil brute ned rester av medisiner som kan være igjen i akvariet. Med andre ord så er det jo ikke lurt å kombinere happy life og esha 2000, happy life vil vel bryte medisinen ned . . . . .
dette har jeg ingen anelse om, men kan være logisk at dette skjer. men alt det man kan få tak i av medisiner osv er mye, når kampfisken min var sånn så passet jeg bare på at den fikk i seg mat å sjekka om andre fisker jagde kampfisken eller ikke. Å den ble helt fin igjen
Hvor mange dager bør kampfisken være i isolasjon og på medisinering ?
Det er vel en beskrivelse av bruken for eSHa 2000 i/på pakken?
Har god erfaring med den medisinen
Står noen dager på pakken ..
"Noen dager"?
Husker ike helt hvor lenge vi brukte den, men lurer på om det var 3 jeg. Vi fulgte i alle fall hva som var på pakken. *sjekke når jeg kommer hjem*
Inaktiv bruker
Det står 3 dager.
Dag 1: - 25 dråper på 100Liter
Dag 2: - 12 Dråper på 100Liter
Dag 3: - 12 Dråper på 100Liter

Har du ikke lappen som følger med?
Da er det vel ikke så mye å lure på?
nei er vel ikke så mye å lure på ville bare dobbeltsjekke ift andres erfaringer
Står det det kan gjentas ytterlige noen dager dersom hardt angrep ....
Inaktiv bruker
japp, og med bløtt vann under 4GH så må dosen dobles. :O
har ikke målinger på nåværende akvarievann men det betyr jo ingenting da jeg har tappet fra kranen til karantenekaret til kampfisken ........ bare tilsatt akva safe ........... vet ikke om vannet fra kran er bløtt eller hva ... ?
Pleier å ha litt gh/th + ph/kh følger bruksanvisnigen ellers i vannet.
Inaktiv bruker
Husk kamprisk er veldig var på vann verdi forandringer.
Så er de glade i bløtt og surt vann så du trenger iallefall ikke gi den GH/th Ph/KH pluss. :O
Det er farlig å bruke verdiendrende midler uten å teste det før det går i akvariet. Jeg ville ihvertfall aldri tilsatt noe som helst til mitt vann uten å ha dråpetester til å teste hva som skjer...
Inaktiv bruker
AMEN! Veldig viktig for fisken sin del. Aquamanias har billig JBL dråpe vanntestesett.
Eneste du trenger uten om dette er GH tester. Link
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap