Napper på andre fisker!

Hei, for noen dager siden fikk jeg noen nye fisker. 6 neontetraer og en liten kulefisk. I butikken ble det sagt at denne kulefisken kunne godt finne på å nappe på de andre fiskene mine, men da ville det være i selve kjøttet på fisken. Og det viser seg at kulefisken (Bolla) napper på mine andre to små slørhaler. Merket ikke dette før igår og jeg vil helst ikke returnere Bolla eller slørhalene mine. Bolla driver å napper på finnene deres, men det går helt greit med de andre småfiskene mine.

Jeg lurer på om det har noe med plassen å gjøre? Har ikke akkurat det største akvarium, men de i butikken sa at det var stort nokk så lenge jeg ikke hadde så mange store fisker oppi. Synes veldig synd på slørhalene mine!
Vel... Kulefisker bør ikke være i selskapskar. Les denne artikkelen, så forstår du...
huff, synes den var så søt, men får vel prøve å bytte den tilbake. For slørhalene skal jeg beholde. Neste gang skal jeg sjekke opp fisken før jeg kjøper den! Takk for infoen!
Kuler er kjempesøte! Desverre...

Synd butikkansatte er mer opptatt av å selge enn av å gi gode råd
ja, det e egentlig ganske trist at de ikke tenker på både fisken og de andre fiskene i akvariumet, skal stikke innom butikken imorra og se om vi kan bytte den eller gi den tilbake.
Hvor stort akvarie har du da? slørhaler trenger mer plass enn du tror.

Og ja, få bort kulefisken, den høres ut som et monster i følge linket artikkel over.
jeg vet at akvariumet er litt for lite for slørhaler, men disse slørhalene (ifølge butikken) skulle ikke bli så stor, så da trengte de ikke så stor plass. Det virker nå som om de trives og de har en stor fin rot og noen planter. Tror ikke jeg skal ha noen flere fisker oppi, vil ikke at det skal bli for mange.
Inaktiv bruker
Emma Sørensen
jeg vet at akvariumet er litt for lite for slørhaler, men disse slørhalene (ifølge butikken) skulle ikke bli så stor, så da trengte de ikke så stor plass. Det virker nå som om de trives og de har en stor fin rot og noen planter. Tror ikke jeg skal ha noen flere fisker oppi, vil ikke at det skal bli for mange. :)
'
Butikken lyver dessverre, ALLE gullfisker/Slørhaler blir store, kanskje de tenkte på at de ikke lever så lenge fordi de får som regel for liten plass? :/ Det er synd at de i dyrebutikken lyver så mye for kundene sine.
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap