Drett av kampfisk

Først og fremst, jeg er helt fersk på dette området. Har satt meg godt inn i alt av info på nettet, men finner ikke svar på den ene tingen jeg lurer på nå.

- Dersom en hunn er stinn i rogn, vil hun selv kvitte seg med den og produsere ny, eller må hun ha en han til å "fjerne den"?

Grunnen til at jeg spør er at den ene hunnen min etter å ha møtt hannen ble full i rogn, men jeg måtte skille dem da hannen ble helt utkjørt og ikke engang klarte produsere skumrede. Han fikk også mye juling av damen.

Nå har altså madammen tidenes største buk, og hun ligger mye loddrett med hodet opp og slapper av og henter luft fra overflaten. Men, det minner mistenkelig mye om en eldre hunn jeg hadde som døde av Bukvattersott.

Dette er hennes eneste "symptomer", ellers er hun frisk og fin. Spiser godt, svømmer innimellom helt vannrett som vanlig og ja, er en vanlig happy kampfisk.

Noen som har tips eller råd?

Ellers lurer jeg og på om noen vet om en side eller om noen kunne fortelle hele forløpet fra man setter en hann og hunn sammen (som ikke kjenner hverandre) og til det legges egg? Hva er vanlig, pleien hannen å rundjule hunnen før han skjønner at hun er klar, eller tar han hintet med en gang?
Her er en link til en side med mye nyttig info om bettaer Det er en stund siden jeg holdt på med dette nå, men rundjuling høres definitivt ikke bra ut - verken den ene eller andre veien. Sikker på at hun er klar for oppgaven? Ønsker deg lykke til iallefall Oppdrett av kampfisk er vel noe av det mest spennende som finnes
Vel, begge hunnene mine er klare som egg (haha) for begge hannene. Problemet er at hann 1 ikke tar poenget og blir helt utkjørt, hann 2 er så sint av seg at han tar knekken på henne. Han skal til og med jage meg vekk når jeg kommer for å slå av en prat.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap