Innvedig eller uvendig filter

hei. jeg kjøpte nytt hus for en 4 månder siden. der fulgte det med en innebygg 800-1000 L akvarium. i akvariumet er det ca. 20-30 malawi fisker 4stk gjøkmaller 2stk "vanlige" maller husker ikke hva de heter. og en stk L200. jeg er veldig fersk i akvarium men jeg har noen veldig store innvendige filter oppe i der som tar veldig stor plass. så har jeg hørt at utvendige filtere er veldig bra. så tenkte jeg skulle høre med dere andre som kansje har mer peil en det jeg har. skal prøve og ta noen bilder og legge på profilen.
Inaktiv bruker
Utvendig er best! Ingen tvil om det.
Hadde likt og sett bilde av karrene ^^

Det er kun et eller to store utvendige filtre som kan håndtere et kar på 800-1000 liter.


P.s Du bør sjekke opp hva du skal gjøre med de dyrene som du ikke bør holde i henhold til norsk lov.

Tusen takk
takk for svar. ja var ikke klar over at det ikke var lov. jeg skal kontakte mattilsynet og søke om lov fant ut at jeg kan søke om lov ettersom jeg har et barn i huset som er alergisk mot andre dyr.
Eheim 2080 og Fluval FX5 er gode alternativer for ferdig-filtre til akvarier på den størrelsen.

Hvis det er plass til et mindre akvarium under stor-akvariet ditt, kan det imidlertid være enda mye bedre med et sumpfilter i stedet for vanlige utvendige filtre. Men da beveger du deg mer over i DIY-territorium.
Bilder
nå har jeg fått lagt ut noen bilder av akvarie mitt på min profil
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap