Må ha gode råd fra dere?

Jeg skal skaffe nytt filter(200Liter),men sitter og leser forumet her og andre sider opp og ned.

negative og positive ting om filter typer,og blir ikke klokere.

jeg ønsker og ha ett bra og "STILLE"støysvak pumpe,da det står i stuen.

de jeg har kommet frem til er:

Eheim PRO 3 2071 Komplett m/ Filtermatr

AmTop 3336 - Utvendig filter

Fluval 305 Utvendig filter

Tetratec EX. 1200

hva mener dere er best,som helst skal vare noen år.



Jeg har hatt ett 3336 i snart to år nå, har renset det 2 ganger. Det er stille og har ikke vært noe problemer med det.Har det i stua uten skap og hører det ikke. Har kjøpt meg et 3338 og er like fornøyd med det.
ok,vurderer amtop 3336,men leser jo på forumet her att det er begge deler problemer og bra. det er jo en god pris på det da iforhold til feks eheim.
Plussmedlem
Gå heller for et større filter enn AT3336, gjerne AT3338. Billig, driftssikkert, enkelt, lite støy og kompakt...
Brukt disse i kar fra 190 til 350liter og har ingenting negativt å si om de....

Fluval 305 er et greit filter, selv om jeg personlig hadde valgt 405. Men jeg liker å ha god kapasitet. Høye, slanke filter som man innimellom må tenke litt for å få plassert. Trenger mer renhold enn AT etter min mening, sikkert pga oppbygningen og de fine svampene.

Tetratec1200 er jo da i klasse med AT3338 og Fluval405 sånn ytelsesmessig (hvertfall på papiret) Jeg har ikke noen egne erfaringer med de TT1200 som er på markedet nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap