Mittførste innlegg :-)

Hei Jeg er ganske ny her på forumet,men har benyttet tiden med mye interresant lesing! Har gått til innkjøp av Jewel Vision 260L,har også kjøpt sand fra biltema, samt en utvendig pumpe/filter av typen JBL cristalpofi e1500.
Ha tidligere hatt en Jewel vision 180 og et Jewel 110L,men det begynner å bli noen år siden Har 1 Hund og 3 katter også,så hver gang jeg er innom en dyrebutikk, for å kjøpe mat til dyrene,må jeg liksom innom fiskeavd,så nå klarte jeg ikke å styre lysten lenger Får ikke det nye karet før på Fredag,så jeg klør liksom etter å komme i gang igjen,he he.
Hilsen Jannicke.
Så spennende! Lykke til ;D
Sissimor
Så spennende! Lykke til ;D


Takkfor det
Plussmedlem
Velkommen og gratulerer med første innlegg...

Her i huset er det ca 25 akvarier, 4 ildere og 2 hunder.... Alt har sin sjarm og sin glede....
Grattis! lykke til med nytt akvarium..
Så gøy :=)
Salmiakk
Nå har jeg målt ammoniakk i karet 3 dager på rad,og det viser 5 på skalaen alle dager
Hva har jeg gjort galt,har hatt oppi ca 2,4 ml salmi hver dag i 1 uke før jeg begynte å måle! Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal lese av GH og KH, c",)
PH ligger på 7.5 temp på 28-29,nitrat og nitrit har jeg ikke målt i dag,men de var ok!
Hva skal jeg gjøre?
Er det lurt å vente med å ha i mer salmi og håpe på at målingen har vært kjempehøy,og at den forhåpentligvis er på vei ned igjen?
Hjeeeeelp !!!!!!
Får tålma meg til i morgen,så teste på nytt,håpe at det skjer noe snart!
Håpe på at eg ikke har ødelagt hel opplegget mitt c",)
Du må nok bare fortsette...

At nitritt og nitrat er ok sier oss ingenting, så her må du nok komme med tall. Om det blir veldig vanskelig, så kan det være lurt å poste i en av innkjøringstrådene, slik at herr 530 kan finne fram til spørsmålene dine.

Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap